Nekromanti Rollspelsbutiker i Malmö Lund området?

han göte

Warrior
Tja alla glada! Jag Hade tänkt mig att införskaffa mig ett nytt rollspel, antagligen Noir. Detta blir mitt första rollspel att inhandla på två år och har därför ingen koll på vilka rollspelsaffärer som finns kvar. Någon som har koll på vilka som finns kvar i Malmö-Lund området?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
SF-bokhandeln.

Så här står det på deras sajt.

Sedan oktober 2007 har kedjans yngsta och snyggaste butik legat i Malmö. Här finns hyllor i svart och guld, fyllda med sf, fantasy, skräck, serier och filmer - för att inte tala om Malmös största utbud av manga! Här är "nörd" ett honnörsord och personalen uppskattar livliga diskussioner om allt, mer eller mindre obskyrt, rörande sortimentet. Och vi nöjer oss inte med att sprida budskapet personligen. Vi har också koloniserat blogosfärden på http://sfbokhandelnmalmo.blogspot.com.

På bilden till höger syns vår tappra besättning i Malmö: Johan Broman, Lina Johansson och sen Nene Ormes och Karin Waller.

Öppettider i Malmö
Måndag - fredag 10-18.30 Lördag 10-16 Söndag stängt
(se hemsidans startsida för avvikelser vid helger)

Malmöbutiken ligger ett stenkast från Södra Förstadsgatan, i korsningen Davidhallsgatan-Storgatan.

solvebring

Superhero
Hört talas om en spelbutik i Lund och det är Unispel. Jag vet dock ingenting om dem, men jag antar att de finns kvar med tanke på att man inte ändrat sin hemsida. Följ länken för adress och öppettider.

Om inte annat borde någon lunnapåg kunna fylla i det om så är fallet.

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Jag bor i Malmö (nästan bredvid SF-bokhandeln) och är ofta i Lund. SF-bokhandeln i Malmö är hyfsat välsorterad (något sämre än butiken i Stockholm). Men enligt hemsidan finns inte Noir kvar i Malmö-butiken. Däremot kan du beställa spelet på deras webbutik: http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=63790

Jag tror dock att det enklaste sättet att köpa Noir är via Neogames: http://www.neogames.se/neo_shop.htma

CapnZapp

Myrmidon
Man kan även kombinera internetålderns lättja med att handla i butik genom att skicka ett email till malmo@sfbok.se (alltså direktemail till Malmöbutiken och be dem ta hem och lägga undan ett ex)

Ymir

Liten kantbaron
Senast jag kollade fanns Noir på Spel på Clemenstorget i Lund (eller vad den butiken numera heter...Gamestop?), det var väl 2-3 månader sedan.

Annars är det Unispel och SFbok som gäller.

Dum Panda

Warrior
Angående Unispel.

De har en liten hylla med rollspel. Men det är tyvär inte så mycket. Kan inte minnas att jag sett Noir där.

CapnZapp

Myrmidon
Inte ens sf-butiken har något större urval rollspel.

Rollspelen återfinns i det bakersta och minsta rummet, och delar dessutom yta med alla övriga spel (brädspel, kortspel, sällskapsspel etc). Numera är rollspelen dessutom nere på inte ens ena "lång"-sidan (rummet är som sagt väldigt litet) - brädspelen har "ätit" sig in även på rollspelens hyllor.

Utbudet jämfört med internet (eller ens SF-bokhandelns egen webbshop) går inte att jämföra.