Re: Golem
Det är riktigt kul att det öppnar en ny butik på Göteborgs mest klassiska rollspelsbutiksgata (det blir väl den 4:e butiken på Aschebergsgatan?). Den stora nackedel jag hittills har sett med Golem är att de mer verkar satsa på lågt pris än ett brett sortiment. Om det finns en riktig butik i stan spelar prisläget inte lika stor roll som att de har de saker man vill ha inne (såvida priserna inte är löjligt höga, som Flammans var i slutet). Det främsta skälet till att jag beställer mina prylar från Leisure Games i England är inte priserna (prylarna går oftast att hitta billigare på andra ställen), utan att de har nästan allt man vill ha inne, att de har bra kundservice och att frakten går snabbt.
Om Golem kommer att bredda sortimentet, vilket de ju hävdar i sitt pressmeddelande, och de har trevlig personal (vilket de verkade ha på Gothcon) kommer jag garanterat att bli en tämligen kapitalstark och spendersam stamkund hos dem, annars får jag väl stanna kvar hos Leisure Games och göra lite ströinköp hos Golem av produkter som är billigare där.