Äh, du hade nog kunnat styra upp lite =) Vi gick ju inte ens och snackade med de ansvariga på stället och frågade eller så, vi mest gick dit, satt en stund och drog.Dante said:Det låter ju extremt sugigt. Tur att jag fick förhinder alltså.
Äh, du hade nog kunnat styra upp lite =) Vi gick ju inte ens och snackade med de ansvariga på stället och frågade eller så, vi mest gick dit, satt en stund och drog.Dante said:Det låter ju extremt sugigt. Tur att jag fick förhinder alltså.
Ja. Eller försökt dra dit de stora rollspelstillverkarna, misslyckats och sedan stått handfallna.Hakanlo said:Tråkigt. Det som lät som en så bra idé. De måste typ ha ställt in det utan att tala om det för någon.
Ja, faktum är att det stämmer ganska bra med vad nu jag hört från dem på DL. Jag tror rent av att de kände sig ganska besvikna när deras idé mötte väldigt lite intresse från etablerade tillverkare, givet senaste tidens debatt och så.Möller said:Ja. Eller försökt dra dit de stora rollspelstillverkarna, misslyckats och sedan stått handfallna.Hakanlo said:Tråkigt. Det som lät som en så bra idé. De måste typ ha ställt in det utan att tala om det för någon.
Vilka snackade de med då? Inte med mig i alla fall, men jag kanske inte är etablerad.Hakanlo said:Ja, faktum är att det stämmer ganska bra med vad nu jag hört från dem på DL. Jag tror rent av att de kände sig ganska besvikna när deras idé mötte väldigt lite intresse från etablerade tillverkare, givet senaste tidens debatt och så.Möller said:Ja. Eller försökt dra dit de stora rollspelstillverkarna, misslyckats och sedan stått handfallna.Hakanlo said:Tråkigt. Det som lät som en så bra idé. De måste typ ha ställt in det utan att tala om det för någon.
Framför allt undrar jag om det verkligen är ett clever sätt att ordna en "rollspelsdag" om man bara tänkt fokusera kring "kända försäljare" och så. Intresse för rollspel tror jag att man väcker genom att... visa upp rollspel. Ha drop-in med frivilliga spelledare som kör korta pass, närvarande nördar som flyttar snygga D&D-figurer på en plastmatta, och en massa rollspelsböcker för besökare att bläddra i.Hakanlo said:Det kan finnas skäl att ifrågasätta vilken kunskap man haft om vilka som bör kontaktas och är att betrakta som etablerade...
krank said:Framför allt undrar jag om det verkligen är ett clever sätt att ordna en "rollspelsdag" om man bara tänkt fokusera kring "kända försäljare" och så. Intresse för rollspel tror jag att man väcker genom att... visa upp rollspel. Ha drop-in med frivilliga spelledare som kör korta pass, närvarande nördar som flyttar snygga D&D-figurer på en plastmatta, och en massa rollspelsböcker för besökare att bläddra i.
För vi är kända för vår organisationsförmåga?Lukas said:så nästa år kanske rollspel.nu ska föröka anordna en rollspeldag
<div>Skitbra idé! Fast vad skulle skilja från tidigare försök? =) Kanske nåt för föreningen att hjälpa till med? </div>RipperDoc said:För vi är kända för vår organisationsförmåga?Lukas said:så nästa år kanske rollspel.nu ska föröka anordna en rollspeldag
Nej, men seriöst, rollspel.nu är sannolikt den största samlingen rollspelare i Sverige. Vad sägs om ett WRNUCon? Vi kan bygga upp stöd under lång tid via forumen, vi har goda kontakter med de flesta etablerade och nya rollspelsmakare. Vi har en mängd erfarna konventsbesökare och -arrangörer på forumen. Visst, några WRNUare har försökt sparka igång Stockholms Spelkonvent ett par gånger, men det har inte varit WRNUCon, det har inte liksom inletts på en bred front.
Nåja, en tanke i alla fall.
<div>Planeringen kan ju göras mer publik också, och föras på forumet, så lär fler uppmärksamma det. </div>Draugen said:Nu känner jag inte till något om tidigare försök, men en tydlig och klar planering är ju alltid en bra start.
Ripper! Varför går inte du med i föreningen och så förverkligar vi det här!RipperDoc said:För vi är kända för vår organisationsförmåga?Lukas said:så nästa år kanske rollspel.nu ska föröka anordna en rollspeldag
Nej, men seriöst, rollspel.nu är sannolikt den största samlingen rollspelare i Sverige. Vad sägs om ett WRNUCon? Vi kan bygga upp stöd under lång tid via forumen, vi har goda kontakter med de flesta etablerade och nya rollspelsmakare. Vi har en mängd erfarna konventsbesökare och -arrangörer på forumen. Visst, några WRNUare har försökt sparka igång Stockholms Spelkonvent ett par gånger, men det har inte varit WRNUCon, det har inte liksom inletts på en bred front.
Nåja, en tanke i alla fall.
Ja1 Grym idé! varför inte på Dragons Lair som lokal, så slår man två slugor i en smäll- drar folk till affären coh samlar människor runt spelandet!Lukas said:krank said:Framför allt undrar jag om det verkligen är ett clever sätt att ordna en "rollspelsdag" om man bara tänkt fokusera kring "kända försäljare" och så. Intresse för rollspel tror jag att man väcker genom att... visa upp rollspel. Ha drop-in med frivilliga spelledare som kör korta pass, närvarande nördar som flyttar snygga D&D-figurer på en plastmatta, och en massa rollspelsböcker för besökare att bläddra i.
så nästa år kanske rollspel.nu ska föröka anordna en rollspeldag
Det skulle vara schysst. Dragons Lair' lokal skulle funka ganska fint för rollspelande. Dessutom ligger det centralt (jämfört med SSK) och vi får visa Dragons Lair hur man faktiskt organiserar nånting.NilsH said:Ja1 Grym idé! varför inte på Dragons Lair som lokal, så slår man två slugor i en smäll- drar folk till affären coh samlar människor runt spelandet!