Nekromanti Rollspelsfansin som var aktiva 1995

gustaph

Veteran
Hej! Lyckas inte hitta något annat forum där den här frågan passar in, så det får bli off topic.

Jag är på jakt efter namn på olika rollspelsfansin som hade artiklar/äventyr till Kult och gavs ut 1995, samt vilka nummer av respektive tidning det i så fall var som utkom det året. Det är research till ett fiktivt verk jag håller på med, men jag vill gärna få detaljerna rätt och det har visat sig svårare än väntat att hitta dylika detaljer. Hoppas någon här kan hjälpa till, vore mycket tacksam.

Allt gott/
Gustav Tegby

Magnamund

Warrior
Jag har för mig att det fanns ett fanzine som hette Armageddon. Jag har iaf ett par nummer av en tidning med ett liknande namn där det ingick en serie äventyr till KULT.

gustaph

Veteran
Det stämmer, jag har även tänkt på Hypnosis som ett bra alternativ. Men i båda fallen har jag svårt att hitta uppgifter angående om de kom ut 1995, och isf vilka nummer.

gustaph

Veteran
(Jag minns Armageddon som väldigt bra och påkostat, definitivt ett av de bättre fansinen som gavs ut.)

Dilandau

Myrmidon
Fanns det inte ett som hette Access som var aktivt kring den tiden? Titeln var tydligen en ordvits på "axes" och jag vill minnas att den gavs ut av en spelförening som kanske hade "yxa" i namnet? Hemmahörande i nån Stockholmsförort.

Magnamund

Warrior
gorillotaur;n159622 said:
Fanns det inte ett som hette Access som var aktivt kring den tiden? Titeln var tydligen en ordvits på "axes" och jag vill minnas att den gavs ut av en spelförening som kanske hade "yxa" i namnet? Hemmahörande i nån Stockholmsförort.
De höll väl till i Fruängen om jag inte missminner mig.

Jag hittade följande fanzine i hyllan

Farsoten
Dnegel
Grey Ooze
Argus
No Access
Rest in pieces
Raritet
Rösten från avgrunden
Gränslandet
Warcry
Gryning
Thot
Olorin
The Beholder
Drakens Tand
Skäktan
Armageddon
Hypnosis
SAGA
Zimonyi
Resar och Revolvrar

Lajvfanzinen Strapats och Fea Livia finns också i gömmorna. Strapatssamlingen är komplett men jag saknar flera nummer av Fea Livia.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Magnamund;n159707 said:

Jag hittade följande fanzine i hyllan

Farsoten
Dnegel
Grey Ooze
Argus
No Access
Rest in pieces
Raritet
Rösten från avgrunden
Gränslandet
Warcry
Gryning
Thot
Olorin
The Beholder
Drakens Tand
Skäktan
Armageddon
Hypnosis
SAGA
Zimonyi
Resar och Revolvrar

Lajvfanzinen Strapats och Fea Livia finns också i gömmorna. Strapatssamlingen är komplett men jag saknar flera nummer av Fea Livia.
Härlig hylla, då har du nått att syssla med på http://www.svenskarollspel.nu/wikia/Tidskrifter

Dilandau

Myrmidon
Magnamund;n159707 said:
[...]
No Access
No Access var det ja! Och ordvitsen var på bekostnad av typ en konkurrerande förening som hette något med yxor. Just ja!

Magnamund

Warrior
Rubicon-samlingen är även den komplett men det är väl knappast ett fanzine? Den ses väl som en officiellt utgiven rollspelstidning?
Nån gång kanske jag kan ta fotografier på samlingen och bidra till wikin.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Magnamund;n159758 said:
Rubicon-samlingen är även den komplett men det är väl knappast ett fanzine? Den ses väl som en officiellt utgiven rollspelstidning?
Nån gång kanske jag kan ta fotografier på samlingen och bidra till wikin.
Rubicon kom först ut i nått nummer i typ fanzine form

gustaph

Veteran
Tack för all hjälp! Blev en riktig trip down memory lane det här. Lutar nu efter att ha kollat era länkar och listor att köra på Dnegel och Armageddon (den sistnämnda verkar ha kommit ut högst oregelbundet, men om jag förstår saken rätt dök sista numret upp efter 95).