Nekromanti Rollspelsglädje!

slanfan

Hero
Chronopia-ripoff i DnD5 leder till mycket glädje. Mitt enda störningsmoment är allt jag inte spelar :p

Björn Wärmedal

Björning Wheel
slanfan;n112149 said:
Chronopia-ripoff i DnD5 leder till mycket glädje. Mitt enda störningsmoment är allt jag inte spelar :p
Nu blir jag nyfiken! Använder ni Vornheim något?

slanfan

Hero
Björn Wärmedal;n112153 said:
Nu blir jag nyfiken! Använder ni Vornheim något?
Ja, Vornheim, Carcosa, Toome of adventure design och RaPL är alla alltid inom räckhåll.

Jag preppar massor mellan spel, men vill alltid vara redo att rulla tabell.

RasmusL

Champion
Assåååååååå jag måste bara få skryta lite! Sex spelmöten senare avslutar vi en Kult: Illusionens Fångar-kampanj på en all-time-high-katharsisvåg där alla öden kolliderar och upplöses samtidigt. Så jäääävla bra vi är! DET är min rollspelsglädje nu och det lovar stora ting i framtiden!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Min senaste rollspelsglädje sköljde in över mig i onsdags då jag spelade ännu en omgång av Wicked Archipelago med oraklet City by the Sea. Det levererade ännu en gång. Dessutom fjärde onsdagen i rad som jag fick spela rollspel på Klossen.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Skarpskytten;n111880 said:
Just det. [...] Playing at the World [...] Recension kommer. Förmodligen i oktober månad. Boken är som ett maratonlopp i text.
Det var en kamp på liv och död, men jag vann till slut. Och det är oktober månad. Jag har ingen aning hur jag ska kunna recensera detta monster till bok, men jag ska göra ett försök i dagarna.

RasmusL

Champion
Skarpskytten;n123260 said:
Det var en kamp på liv och död, men jag vann till slut. Och det är oktober månad. Jag har ingen aning hur jag ska kunna recensera detta monster till bok, men jag ska göra ett försök i dagarna.

Heja!

Bolongo

Herr Doktor
Skarpskytten;n123260 said:
Respekt!

Varje gång jag försökt öppna den har jag istället fallit för frestelsen att läsa någonting kortare...

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Fick precis en rejäl dos rollspelsglädje när jag översköljdes av idéer till ett Svenska Kulter scenario som jag ska spelleda på söndag!

Njord

Veteran
Min första rollspelsglädje är att jag just avslutat en riktigt lyckad vända Mutant År Noll. Vi slutade med en riktigt spännande cliffhanger så det ska bli skoj att återvända till det senare.
Min andra rollspelsglädje är att jag förhoppningsvis till allhelgona ska få vara spelare igen efter att ha spellett alldeles för länge. Då blir det cyberpunk med Fate-regler för hela slanten, och jag ska äntligen få spela min supercoola afrikanska prisjägare som jag just skapat. Hon är en stenhård brud med vita tribal-tatueringar över hela kroppen och en attityd lika träffsäker som hennes båda automatpistoler.

Ymir

Liten kantbaron
Min stora rollspelsglädje just nu är dels den fantastiska rollspelsteori-samtalsgruppen på Spelens hus i Malmö, som jag och Arazand och Max Raven grundat, och dels Pendragons nystartade kampanj i nya Western, där jag äntligen får vara spelare för en gångs skull (jag spelleder just nu fem olika kampanjer...) Kortkampanjen i Apocalypse Wörld som fötts ur Spelens hus-gruppen har även gjort mig superpepp på det spelet igen, så kanske gör jag ett nytt försök att spelleda det framöver.

luddwig

Lawful evil
Helgglädje! Två dagar med Exemplars & Eidolons och hexcrawl på Isle of Dread. Mycket trevligt var det och med lite tur blir det en fortsättning.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
luddwig;n124281 said:
Helgglädje! Två dagar med Exemplars & Eidolons och hexcrawl på Isle of Dread. Mycket trevligt var det och med lite tur blir det en fortsättning.
Awesomecake! Det låter misstänkt mycket som att farbror Erik hälsade på. :)

luddwig

Lawful evil
DeBracy;n124286 said:
Det låter misstänkt mycket som att farbror Erik hälsade på. :)
Ja tänk att det gjorde han. Och vid tillfälle får farbror Debbie också hälsa på om han vill. :)

RasmusL

Champion
Blev iväglockad på Nästa station: Kymlinge (tejplajv om att tvingas konfrontera livsproblem och göra definitiva val för en själv och andra) och hade svinkul. Insåg sedan att det snart är Stockholm Scenario Festival och känner fet gladpepp!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Den här tråden gör mig jätteglad. Best tråd ever!

Vi spelade färdigt andra äventyret i vår Mutant Chronicles-kampanj förra veckan. Noir-deckare i Luna City. Det är mycket som gör mig jätteglad med vår spelgrupp just nu; dels är vi överens om ett system som duger (MC 2ed), dels har vi styrt upp schemat så att vi kör spel varje tisdag och dels vågar alla i gruppen ta plats och vara kreativa. Det märks så väl när vår SL beskriver en scen och vem som helst av oss lägger till detaljer; alla bara kör på det. (Ex. "Jag håller koll på vakten i spegelbilden på lamphållaren, så att hon inte ser att jag iakttar henne," trots att ingen lamphållare har nämnts, eller när en spelare mellan spelmöten skrev ihop en scen där hans karaktär förhördes av polis)

Just nu är jag sugen på scifi med inslag av noir, lovecraft och body horror. Vår MC-kampanj är ganska nära sweet spot där.

charl

Veteran
Håller på att få igång en liten grupp med gamla vänner som jag ska spela Mage the Ascension med. Känns mycket roligt och kul. Och min ordinarie grupp som jag spelar Shadowrun med har börjat komma in i ett bra flow efter ett litet uppehåll i tempot och det känns också roligt.

Edit: höll på att helt glömma bort att det är Noir på gång också!

Krille

Super Moderator
RasmusL;n111714 said:
Det är min rollspelsglädje just nu! Vad är din!?
Järn är på väg ut till fundarna. Inte nog med det, jag fick möjlighet att spelleda Järn i Stockholm för en grupp as-peppa spelare!

hakanlo

Hero
Järn.

Dels såsom varande "aspepp spelare" med en tämligen pepp spelledare :). Men framförallt för att spelet i sig ångar av spelglädje. Den som inte har kollat in Järn bör göra sig själv en tjänst och göra det. Ja, förutsatt att man gillar spelglädje, då.