Nekromanti Rollspelsgrupp i Malmö söker spelare

Trolldom

Veteran
Vi är en grupp, Malmöbaserad, som söker fler spelare.
Vår uppsättning varierar i ålder, kön och antal, beroende på vad vi spelar för spel/genre.
Män och kvinnor, 26-42 år och allt från tre spelare per kväll till 5-6.
Ålder och erfarenhet spelar mindre roll.
Det viktiga är att tycka det är kul att rollspela i grupp, att personkemin fungerar och att
man hellre drivs av nyfikenhet än av att samla en uppsjö av artefakter och tolka regler till sena timmen.

När det gäller rollspel försöker vi undvika de tunga regelverken och koncentrera oss på
upptäckarlusten, samarbetet och en fängslande berättelse vi skapar tillsammans.
Olika spelledare till olika spel/genre.

Vi går runt på flera spel, allt från fantasy och spionage till sci fi och skräck.
Spelfrekvensen är 3-5 ggr i månaden. Vi går oftast runt på två, ibland tre rollspel åt gången.
De som önskar vara med i ett rollspel/genre är med vart 3-4 vecka, och de som önskar spela mer
frekvent spelande väljer att vara med i mer än ett spel.

Mutant År: Noll drar vi snart igång med, likaså Cthulhu Gaslight 1890 och Coriolis (2.a utgåvan).
Vi är mitt uppe i en fantasykampanj med plats för fler spelare så klart. Vi har haft en sommarpaus
vilket gör det perfekt att hoppa in nu då vi bara kommit två delar av 36.

Vi träffas oftast i samband med helger, men vardagar kan fungera om det passar alla.
Skicka ett DM (helst) eller svara på annonsen så tar vi det därifrån.

Ymir

Liten kantbaron
Ett bra sätt att träffa nya spelsugna människor är att komma på våra rollspelsteorimöten i föreningen Fish Tank på Spelens hus. Vi träffas varje måndagkväll @18, då vi sitter i sofforna på Spelens hus och myssnackar rollspelsteori, hjälper varandra förbättra sitt spelande och spelledande, och testspelar olika spel och scenarier. Vi har massor av schysst folk i Fish Tank som inte hänger här på forumet men som vore lättvärvade till era kampanjer! Ni kan även joina vår facebookgrupp, som också heter Fish Tank.

Nässe

Myrmidon
Oj vad jag önskar jag hade tid att vara med... Kanske kan man hålla kontakt och se om det dyker upp möjligheter längre fram?

Trolldom

Veteran
Absolut Nässe! Vi lär hålla på i flera år då vi är fyra spelledare så jag tror inte vi kommer att bli varken utslitna eller uttråkade. Vår fantasykampanj exempelvis kommer nog vara i flera år då tre av 36 delar tagit 6 månader att spela. Återkom när tid finnes.

dawnrazor

Veteran
Vad kul! Åker förbi Spelens Hus nästan varje dag och har otaliga gånger funderat på att kolla vad det handlar om. Ska försöka komma inom nån måndag - hade verkligen varit kul att vidga spelvyerna. Spelar fn en del online (Chivalry & Cthulhu) och GM:ar för en bordsspelgrupp. Jag kör mest d100/BRP-spel och OSR-spel, och vår andra GM har även kört lite Pathfinder och ska nu testa D&D 5e.