DeBracy
Eventuellt helt fantastisk
Nunc est tempus noster.God45 said:Vår tid är nu!
(använd fritt och flitigt, särskilt nu när det står rätt också tack vare Mekanurg! Errare humanum est ni vet …)
Nunc est tempus noster.God45 said:Vår tid är nu!
jag kan säga att jag tror att om vi vill ha en större tillväxt så måste v dock få större barn att acceptera att fantasi inte är något fult och barnsligtLu-kaazh said:Jag hörde talas om rollspel från en kompis, och fastnade direkt för iden, Så jag fångade in några klasskamrater och tvingade dem att prova det med mig (Regler hittade jag på allteftersom). För mig så blev det en naturlig fortsättning på att vara ute i skogen och leka.Tomatalven said:Vore intressant att veta vad den vanligaste inkörsporten till bordsrollspel är för vår generation. Det kan kanske hjälpa hobbyn att ragga upp mer småttingar. För mig var det lajv, även om jag bara varit på "lajvläger" för ungdomar 2 ggr, och friformat forumrollspel. Hur började du?Lu-kaazh said:Nu känner jag mig gammal på mina 19årTomatalven said:jag är antagligen yngst på forumet, 17,
Du är inte yngst, Max som nyligen dyckt upp är är 15.
Jag kan dock hålla med dig att folk i vår generation inte har speciellt bra koll på rollspel.
Nice Är det ok om jag har den som FB bakgrund?DeBracy said:Nunc est tempus nostrum.God45 said:Vår tid är nu!
"Runkandet" tror jag Backgammonspelarna redan tagit.Marco Behrmann said:Kanske en kombo med den typiska "runkiga" slå-tärning-rörelsen (med handen lätt kupad och handryggen nedåt)?God45 said:Vi borde skaffa hemliga handslag...Arfert said:Exakt. Jag har flera gånger haft nytta av det.Marco Behrmann said:Rollspelarna är de nya frimurarna.
Nunc est tempus nosterDeBracy said:
Ave Caesar, morituri te salutantMekanurg said:Nunc est tempus nosterDeBracy said:
Mechanurgus -- milites linguae latinae