Ha! Det är ju den här vi ska möta på söndag. Du behöver du inte ta tid till att pnula ihop något annat.Vitulv said:Insåg precis att Tome of Horrors: Complete är en hand-out i sig själv, eftersom själva boken finns med som ett CR20 monster.
Ha! Det är ju den här vi ska möta på söndag. Du behöver du inte ta tid till att pnula ihop något annat.Vitulv said:Insåg precis att Tome of Horrors: Complete är en hand-out i sig själv, eftersom själva boken finns med som ett CR20 monster.
Javisst. Det kan vara alltifrån en karta till en gåta, eller varför inte ett föremål, ett chiffer osv.Recca said:Vad kan handouts vara för nåt? En karta över regionen? En gåta?
Jag har gett ut några gåtor i diktform som varit väldigt lyckade för inlevelsen.
Läckra NPC's, hur snygga som helst.Magnus Seter said:Tändsticksasken från Masks of Nyarlathotep.
Man limmade ihop en ask, och jag fyllde den med tändstickor och lite aska. Coolt när jag gav den till spelarna!
Jag tror det bästa jag själv gjort är mina NPC-handouts till WFRP.
http://altdorfer.blogspot.com/search/label/NPC
Jag skrev ut allihopa och gav till spelarna. Sen satt de och byggde egna äventyr baserat på vem som tyckte såg fånig, farlig, snygg, dum, ful eller vad som helst ut.
Rising älskade dem.
/M
Fy böveln vad snyggt det var. Tog de lång tid att göra?Måns said:När vi körde Undergångens Arvtagare till Mutant så gjorde jag regelbundet nummer av Polisgazetten och Nordholmiaposten som återgav rollpersonernas göranden, ur ett lite annat perspektiv. Det var skitkul att göra dom, och det var skitkul att låta spelarna läsa dom. Ibland smög jag ner ledtrådar till kommande händelser, ibland gav jag tydlig information om rykten och händelser runt om i spelvärlden. Ibland gav artiklarna bara färg åt spelet.
Här är en av blaskorna, som beskriver en omvälvande händelse i Nordholmia (SPOILER, om du inte spelat UA) samt berättar om en rollpersonernas beryktade vrålåk, Krautkrämer:
Härligt! Har faktiskt varit inne på en anslagstavla själv men aldrig testat det. Borde prova.Wilmer said:Inte riktigt en handout men i ett friformspoliskampanj jag spelar i nu så har vi en anslagstavla där bilder på misstänkta och bevis och liknande är uppsatta plus lite lappar i stil med "GREED?".
Något du kan visa upp?Smrtihara said:Jag har aldrig fått några tuffa handouts faktiskt så jag är fett avis på er andra. Dock har jag själv illustrerat då och då som spelledare vilket alltid får uppskattning. Jag tecknar främst upp NPCs under spelets gång (snabbhet är en styrka).
Kul, det tycker jag verkligen är roligt, just för att jag själv tycker speldosor är väldigt creepy och skrev en skräcknovell för några år sedan, där just en speldosa spelade in.Tyr said:Min favorit bland rekvisita jag använt är en speldosa. Jag använde den i ett skräckäventyr som ett experiment för att se om jag kunde få spelarna bli nervösa av just rekvisita. Det fungerade alldeles ypperligt.
unfair said:*Min tolkningJag man få exempel? Låter riktigt spännande!Recca said:Jag har gett ut några gåtor i diktform som varit väldigt lyckade för inlevelsen.
Tack. Minns inte riktigt hur lång tid det tog, men tog nog ett tag. Jag gjorde senare en slags mall så att det gick betydligt snabbare. Just Nordholmiaposten var nog den som jag lade mest tid på.solvebring said:Fy böveln vad snyggt det var. Tog de lång tid att göra?
Topp! Det tycker jag verkligen. Vi vill se!Smrtihara said:Hmm.. Har ingen scanner så mindre bilder bara försvinner in i mina otaliga lådor med teckningsblock. Men vet du vad, din fråga inspirerar mig till att fixa upp lite sådana bilder.
För egen del har jag under ca 10 års tid samlat NPC-bilder. Har numer runt 15 000 bilder, kategoriserade i genrer, objekt, man, kvinna, etc. Om/när jag får tummen ur tänkte jag se till att dela med mig (men givetvis är nästan alla bilder copyrightade, så det får vara ren person-till-person utlåning )unfair said:Vart får ni tag i alla bilder?
Fantastiskt! Ser riktigt läckert ut. Vågar du dela med dig av mallarna?Måns said:När vi körde Undergångens Arvtagare till Mutant så gjorde jag regelbundet nummer av Polisgazetten och Nordholmiaposten som återgav rollpersonernas göranden, ur ett lite annat perspektiv.
Epic! Jag är definitivt intresserad om du vill dela med dig. Hur stor är mappen?RipperDoc said:För egen del har jag under ca 10 års tid samlat NPC-bilder. Har numer runt 15 000 bilder, kategoriserade i genrer, objekt, man, kvinna, etc. Om/när jag får tummen ur tänkte jag se till att dela med mig (men givetvis är nästan alla bilder copyrightade, så det får vara ren person-till-person utlåning )unfair said:Vart får ni tag i alla bilder?