Rollspelspåven dömer dig!

God45

#PrayersForBahakan
Det är alltid mer intressant att spela historier där de "onda" vinner än de där de "goda" vinner.
90% sant nästan alltid rätt! Det skapar mer drama och konflikt. Undantagen är när man har med karaktärer som Bamse eller Stålmannen.

Khan

Kondottiär
Rollspel är inte ett medium. Det är en skapelseprocess. Att kalla det för ett medium är lika rätt som att säga att skriva en bok är samma sak som att läsa en bok.

Cybot

Mest spelbar
Jag tänke inte fega mig när jag konfronteras med Rollspelssynoden!
Så...

"Rollspelshobbyn hade varit mindre, men bättre, om Tolkien och George Lucas aldrig hade varit kreativt aktiva."

God45

#PrayersForBahakan
Rollspel är inte ett medium. Det är en skapelseprocess. Att kalla det för ett medium är lika rätt som att säga att skriva en bok är samma sak som att läsa en bok.
20% det är ett medium!! Det är som att säga att film är ett sätt att skapa teater!

Troberg

Sinister eater
Det borde göras ett spel om Popeokalypsen.

Vad är den?

Jo, först fanns det en påve. Sedan skaffade kopterna och de ortodoxa egna påvar. Sedan kom dischordianisterna och sade att alla, troende eller inte, är påvar.

Plottar man kurvan över antalet påvar mot tid, och extrapolerar den framåt i tiden, så ser man att on 50 år så kommer jorden att vara täckt av ett 20 mil tjockt lager av påvar.

Jag antar att de sista överlevande människorna lever i underjordiska bunkrar, i ständig skräck för att höra ett "Pax vobiscum" eller att en småpåve ska kunna ta sig in genom ventilationssystemet.

Visst behövs ett sådant spel?

God45

#PrayersForBahakan
Jag tänke inte fega mig när jag konfronteras med Rollspelssynoden!
Så...

"Rollspelshobbyn hade varit mindre, men bättre, om Tolkien och George Lucas aldrig hade varit kreativt aktiva."
85% rätt! Tolkien är bra för sig men inte i rollspel. Problemet är dock inte Lucas utan Hero with a 1000 faces. DÖD ÅT MONOMYTEN! Död åt hjältens resa!

God45

#PrayersForBahakan
Det borde göras ett spel om Popeokalypsen.

Vad är den?

Jo, först fanns det en påve. Sedan skaffade kopterna och de ortodoxa egna påvar. Sedan kom dischordianisterna och sade att alla, troende eller inte, är påvar.

Plottar man kurvan över antalet påvar mot tid, och extrapolerar den framåt i tiden, så ser man att on 50 år så kommer jorden att vara täckt av ett 20 mil tjockt lager av påvar.

Jag antar att de sista överlevande människorna lever i underjordiska bunkrar, i ständig skräck för att höra ett "Pax vobiscum" eller att en småpåve ska kunna ta sig in genom ventilationssystemet.

Visst behövs ett sådant spel?
50% det behövs om det är bra!