God45
#PrayersForBahakan
Nej! Rollspel kan vara andra saker också. Men de ska, för det mesta var kul för det är vad man för det mesta vill. 25%Rollspel ska alltid vara kul!
Nej! Rollspel kan vara andra saker också. Men de ska, för det mesta var kul för det är vad man för det mesta vill. 25%Rollspel ska alltid vara kul!
Rollspelspåven utses av den med vilja nog att ta makten! Det är full jäkla Napoleon!Påven utser väl inte sig själv....han röstas fram i en Konklav? tror jag det heter.
Så vi får väl rösta fram en ny påve och släppa ut .....rök i rätt färg.....om jag minns rätt.
Min röst ligger på Genesis som kommer att omdana rollspelskyrkan rejält. (om jag inte blandat ihop er)
(allt ingår i en långsiktig diabolisk plan att sedan ta över ledarskapet när kaos utbrutit)
Spel är inte spel om det inte sker inför publik, enligt någon äldre definition. Och en roll är ett manus (från franskans "rôle" från "rouleau", rullen som manuset är skrivet på). Så ett rollspel är enligt den etymologiska definitionen något som har manus och publik.Rollspel är inte ett spel enligt definitionen "Ett spel är en aktivitet eller sport som vanligtvis involverar skicklighet, kunskap eller slump, där du följer fasta regler och försöker vinna mot en motståndare" eftersom det inte finns en tydlig vinnare, förlorare eller ett tydligt slutmål med spelet.
Rollspel är däremot ett spel enligt definitionen "Ett spel är ett utförande av en viss roll på teaterscen eller i film".
100%! Rollspel kan vara nästan vad som helst!Spel är inte spel om det inte sker inför publik, enligt någon äldre definition. Och en roll är ett manus (från franskans "rôle" från "rouleau", rullen som manuset är skrivet på). Så ett rollspel är enligt den etymologiska definitionen något som har manus och publik.
Men att blanda ihop etymologi och betydelse är såklart totalt missriktat, så rollspel behöver överhuvudtaget inte vara spel eller innehålla roller, precis som en dvärgplanet inte är en planet, en träbock inte är en bock, ett fruntimmer inte är ett rum (frauenzimmer), en dansk skalle inte är en skalle, en seg råtta inte är en råtta, en datormus inte är en mus, ett tangentbord inte är ett bord, en valfisk inte är en fisk, en jordnöt inte är en nöt och en rövhatt inte är en hatt.
Så påstående till rollspelspåven: Ett rollspel behöver varken vara ett spel eller innehålla roller!
Steg ett: KadaversynodMin röst ligger på Genesis som kommer att omdana rollspelskyrkan rejält. (om jag inte blandat ihop er)
Livet är ett rollspel?Så påstående till rollspelspåven: Ett rollspel behöver varken vara ett spel eller innehålla roller!
Som en carbonara, då100%! Rollspel kan vara nästan vad som helst!
Livet är ett rollspel?
Är tyvärr inte verklighets eller mat påvenSom en carbonara, då
"Laga carbonara (INT)Är tyvärr inte verklighets eller mat påven![]()
Alla de ”traditionella” italienska rätterna är egentligen från 50-talet. Ha vad du vill i dem. 75%Dra åt skogen, Artifex Maximus! Vi plockar dina Kardinatorer
"Laga carbonara (INT)
Baschans: 10%
Du tillagar en god Carbonara. Sänk din pastamätare ett steg. Om du slår ett perfekt slag är den al dente. Om du fummlar blandar du i ett ögonblick av namnlös galenskap i grädde. Ta 3T6 skada mot KP och SAN"
Så, nu är det rollspel. Kräver edikt!
Jag är matpåve och det här är 100% sant. Det första receptet på carbonara någonsin innehöll både gröna ärter och holländsk Gouda. Dagens debatt om vad man får ha på pizzan och i pastan är ett utslag av Italiensk nationalism.Alla de ”traditionella” italienska rätterna är egentligen från 50-talet. Ha vad du vill i dem. 75%
Ingen borde snöa in bara på en stil. Men god smak borde utvecklas av alla kapabla till det. 50%Jag är matpåve och det här är 100% sant. Det första receptet på carbonara någonsin innehöll både gröna ärter och holländsk Gouda. Dagens debatt om vad man får ha på pizzan och i pastan är ett utslag av Italiensk nationalism.
Relaterat till rollspel, ett påstående: purism och smak är självförvållat. Alla kan spela vad som helst, om man bara vill.
Äntligen är den hemska tidsepoken slut.När solen går ned över Rollspelsvatikanen ikväll (kl.18:37) kommer sabbaten börja och min tid som rollspelspåve är då över.
Var en medpåve, inte en motpåve.Rollspelspåven utses av den med vilja nog att ta makten! Det är full jäkla Napoleon!
Hade gärna hört dina tankar kring verktygen i en ny tråd.De förtjänar respekt för att de byggde hobbyn, men idag har vi så mycket bättre verktyg.