Nekromanti Rollspelspriser?

Helgur

Veteran
Tänkt sälja mina gamla rollspelsböcker som ligger här hemma å samlar damm så någon annan kan ha glädje av dem osse så jag kan få in mig en slant med..
Dock har jag ingen koll på vad man kan sälja rollspel för nu för tiden?

De jag tänkt sälja är följande:
Sagan om Ringen rollspelet + diverse böcker
MERP + diverse böcker
Eon + diverse böcker
Diverse Rolemaster böcker
World of Warcraft rulebook
Mutant Techno 2090
Har även lite gamla Warhammer 40K regelböcker + Imperial Guard bok som ligger å skräpar dock tror jag inte de går att sälja?

Alla böcker är i ganska bra skick, använda såklart men inget som är i sönder

Vad tror ni man kan ta för dem?

Organ

Out of time, out of mind
Sagan om Ringen rollspelet + diverse böcker
Intresset för detta spelet är sådär i dessa dagar, då det gjordes i hyfsat stor upplaga men aldrig blev någon megasuccé. Beroende på skick skulle jag säga 100-150 kr för spelet och runt en 50-lapp för böckerna.

MERP + diverse böcker
Det vågar jag mig inte på att ens gissa, då alla MERP-grejor finns tillgängliga lagligt i PDF-format på nätet sedan flera år.

Eon + diverse böcker
Det beror nog på vilken utgåva vi talar om. Om det är den senaste så skulle jag gissa på nånstans mellan 100-200 kr för spelet, samt 50-100 kr för böckerna. Tidigare utgåvor vet jag inget alls om vad de kan vara värda. Vilka tillägsböcker har du? Eventuellt är jag intresserad.

Har även lite gamla Warhammer 40K regelböcker + Imperial Guard bok som ligger å skräpar dock tror jag inte de går att sälja?
Värdet på warhammerböcker sjunker som bekant radikalt så fort det släpps en ny version av spelen, så de är nog tyvärr mest av intresse för samlare och komplettister.

/Anders

Nightowl

Champion
Jag har nyligen börjat sniffa runt på Tradera, och jag har sett gamla sourcebooks till gamla editioner av Warhammer gå för typ 50-100 spänn. Jag vet inte om det är samma sak med 40K.

Erik

Helgur

Veteran
E första trycket av Eon så gissar du inte e intresserad
Tar å slänger upp allt på tradera å hoppas på det bästa istället
tack för hjälpen :gremsmile:

Edit: Mundana, Alver, Dvärgar, Krigarens Väg e de osse regelboken..

Helgur

Veteran
Lade som sagt upp allt (som jag kunde hitta, sagan om ringen boxen e tydligen spårlöst borta. Och Gamla Mutant + allt material ligger mig alldeles för varmt om hjärtat för att sälja)
Skulle någon va intresserad så kan ni hitta det här:
http://www.tradera.com/auktioner/Tugelbend