Den där kände jag inte till.Är det här ett passande soundtrack?
Den där kände jag inte till.Är det här ett passande soundtrack?
Järn i elden?Vill minnas att @Krille hade en del järn i elden för x år sedan som jag inte riktigt vet hur det blev med. Fimbulvinter, Biblioteksvärlden och det där med alver och propellerplan.
Det sista var "Blå himmel". En light-version av det var med i en av dogmautmaningarna.Vill minnas att @Krille hade en del järn i elden för x år sedan som jag inte riktigt vet hur det blev med. Fimbulvinter, Biblioteksvärlden och det där med alver och propellerplan.
Det finns också några ”typ färdiga” grejer till Blood & Bronze som @Tre solar började göra annat i stället för att göra klart.De två spelen som skulle följa upp TeknoChock blev aldrig skrivna. I det första av dem ”TeknoChock: Platinum” skulle man spela typ megacorps-anställda och i trean överklassen som börjar transcendera mänskligheten.
En Pdf med texten till Viking Saga (under namnet Ragnarök) finns i Rollspelet Vikings facebookgrupp.Det är inte så att det går att hitta de gamla texterna någonstans? Det vore guld värt som inspiration om inte annat. Även om jag förstår att datorerna de skrevs på är så gamla att de antagligen drevs med ångmaskin.
Melodin var väldigt catchy. Kändes som något som skulle passa antingen i en musikal eller en adventure-serie på tv där man vill få fram att nu skall vi ut på glada heroiska äventyr. Kanske inte riktigt den känslan man vill få fram... *shrugs shoulders*Är det här ett passande soundtrack?
Låten utgör temat till den gamla storfilmen med samma namn. En western placerad i Kina. Diplomater, civila, militärer från flera nationer belägras i sitt fort av vildsinta infödingar. Kavalleriet kommer till undsättning i slutet.Melodin var väldigt catchy. Kändes som något som skulle passa antingen i en musikal eller en adventure-serie på tv där man vill få fram att nu skall vi ut på glada heroiska äventyr. Kanske inte riktigt den känslan man vill få fram... *shrugs shoulders*
Jag väntar fortfarande....In before @Robert Jonsson : Scriptura! Min typ kult-heartbreaker som jag jobbade mycket med åren innan jag gav ut Evolutionens Barn. Som jag egentligen mest gav ut för att se till så jag visste hur man gav ut grejer, så att Scriptura skulle kunna komma ut lite mer smärtfritt. Sen gick det ju som det gick.
Det finns på motsvarande vis ingen fjärde utgåva av RuneQuest.Inte riktigt samma sak, men lite historisk kuriosa: Det finns ingen andra utgåva av Pendragon. Den var planerad men blev aldrig av pga anledningar och därför hoppade man från första till tredje utgåvan. Minns att Greg Stafford skrev en gång på Nocturnals gamla forum att han ibland stötte på folk som skröt med att de ägde andra utgåvan, vilket roade honom väldigt mycket.
Vill minnas att @Krille hade en del järn i elden för x år sedan som jag inte riktigt vet hur det blev med. Fimbulvinter, Biblioteksvärlden och det där med alver och propellerplan.
Oh, Blå Himmel blev av ändå. Ball.Det sista var "Blå himmel". En light-version av det var med i en av dogmautmaningarna.
Ingen aning om dogmaspelet kom före han började jobba på den stora versionen eller om det var en nerskalad proof-of-concept.Oh, Blå Himmel blev av ändå. Ball.
Alldeles innan Krille började pola med Helmgast pratade han om ett sci-fi spel där man skulle spela högt uppsatta agenter inom olika fraktioner i ett rymdimperium. Jag tror inte det kom längre än en googledoc med titeln "Krilles episka rymdspel".