Jag ska försöka skriva klart nya versionen av Haragada, vårt mellanösterninspirerade sword & sorcery-spel som kom ut för första gången för tio år sedan eller något liknande. Världsbeskrivningen har varit färdig i flera år (det rör sig om en stor samling dokument från spelvärlden, som målar upp många bilder av helt olika versioner av staden Haragada) och egentligen reglerna också; det som återstår är att skriva ihop reglerna så att de blir mer läsliga, samt fylla ut lite listor och annat. Reglerna är numera tydligt Apocalypse World-inspirerade om än inget rent hack. Fokus är på att spela mäktiga individer som kämpar om makt eller överlevnad när stadens själva existens är hotad. Antingen i one-shot eller kortare kampanjer.
Exakt hur vi gör med tryck och distribution är lite öppet så det är inte säkert att spelet kommer i år, det ska ju också till layout och illustrationer som inte är särskilt klara än, men målet är i alla fall att texten ska vara färdig inför ett släpp senast 2018.
I övrigt hoppas jag spela eller spelleda lite grottkräl, och kanske spela något nytt som inte är svenskt (jag lär definitivt testa Kult, Tales from the Loop, Maskinarium och annat i den stilen). Och beta av lite olästa spel som ligger i högar och i hyllor här hemma.