Sant!
Man får verkligen anstränga sig för att höra vad de säger.
Det durar och basar och sluddrar mest. Antingen är det dåliga mic'ar eller så har de inte koll på hur man talar i mic. Låter ofta som de talar för nära mic'en.
Väldigt konstigt, för mitt arkiv visar ingenting sådant. Jag ska köra ett par test i helgen och se om vi kan se var felet ligger. Musiken ligger på en bra nivå, och det är ganska lätt att höra vad vi säger... förutom den horribla engelskan, då.
De i staff som jag frågat har inte hört nåt av vad ni har beskrivit, så förmodligen är det ett lokalt problem (PEBKAC?). Mitt arkiv är rent, och det spelas in från output, så det finns ingenting som påverkar kvaliteten efter det, iaf inte från min sida. Ni är, dessutom, de enda som faktiskt sagt någonting om det här, och våra lyssnare i IRC skulle definitivt hojta till om de märkte ett sånt fel.
Så här låter i alla fall arkivet:
http://www.azaz.se/random/Rob_vs_Petto.mp3 (35-ish MB, inte hela showen uppenbarligen)
Om ni som har haft problem att höra kan berätta vad ni använder för att lyssna på radioshowen skulle det hjälpa något enormt för att felsöka.
Det kunde då sedan få en egen hemsideflik, som man kanske kunde läsa varje Tisdag ellerså inför programmet.
Bra idé - och här är det mig ni ska skylla på. Jag har helt enkelt för mycket att göra i veckorna för att hinna slänga ihop en hemsida. Men visst, layouten är fixad, nu återstår bara att fixa underdomän och liknande.
Angående innehållet så har vi, tekniskt sett, ett program. Dock är jag aningen lätt att distrahera. Jag jobbar på det, men det är inte lätt.