Nekromanti Rollspelsriksdagen !

Johan K

Gammal & dryg
Kom & tänka på Rollspelsriksdagen här på rollspel.nu..
Är det inte snart dax för att dra igång den snart igen ?? För det är en förbaskat rolig tid när den drar igång !!! :gremgrin: :gremgrin:

/ Johan K som gått in i ledighetskoman..

Troberg

Sinister eater
Kom & tänka på Rollspelsriksdagen här på rollspel.nu..
Är det inte snart dax för att dra igång den snart igen ??
Definitivt, dra igång en. Jag har till och med ett bra partinamn som alla kan sluta upp bakom i en gemensam jordskredsseger.

Johan K

Gammal & dryg
Hehe, ja det låter ju bra !!
Tänkte ta & kolal igenom ifall det fins nått matnytigt som man kan använda ifrån förra omgången.. :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Så här ha jag tänkt..

Efter ett lätt slag på FV:t finna dolt på wrnu, så hittade jag detta som är skrivet av Morogth:
Rollspelsriksdagen 2003 - hur kan jag bidra?

Steg 1 - Deklarering av nya partier
Det här året vill vi ge nya partier gott utrymme. Alltså kommer de första dagarna under Rollspelsriksdagen huvudsakligen gå ut på att nya partiledare presenterar sina partier. Inkludera ett ordentligt namn på partiet, och skriv lite kort (eller långt) om partiets politik och politiska natur. Man får bara vara ledare över ett parti åt gången, och alltså kommer inte fler partier än det första en enskild forumsmedlem deklarerar finnas med i omgången. Överväg noga!

Steg 1.2 - Reklam och Debatt
Under hela valperioden, från början till slut, är det okej att göra affischer, hålla valtal och fiska röster i största allmänhet. Även debatt får pågå från början av valperioden, och både reklam och debatt får pågå tills valperioden är över (och lite längre, om så önskas). Se till att inte trampa varandra på tårna!

Steg 2 - Votering
Efter några dagar kommer en poll startas (någon administratör får gärna öppna den den här gången), och alla har tillgång till en (1) röst. Det är givetvis och tveklöst helt tillåtet att rösta på sitt eget parti. Efter några dagar stängs voteringen, och rösterna räknas.

Regler för Rollspelsriksdagen

Man får bara leda ett parti.

Hur det än slutar så kommer regering vara en koalitionsregering med medlemmar ur flera partier, och således är koalitionskampanjer bara roliga, inte nödvändiga. Spelledarministern (det vinnande partiets partiledare) bestämmer ministerposterna.

Smutskastning är givetvis tillåtet! Gör i ordning smutskatapulten, för all del!

Det var ungefär det som spelade roll, men här lägger jag till en extra punkt för att det ska verka mer regelbundet och seriöst... höhöhöhöhö...

20d-DEBATTEN
Det här är inte bara ett partival! Det ska även beslutas om Sverige ska införa "Standarderingssystemet 20d" - en rollspelsstandardisering, iom partivalet 2003. Varje parti måste därför deklarera om dess parti är 20d-vänlig eller inte. Det vinnande partiet förväntas tillämpa eller låta bli att tillämpa en standardisering, beroende på hur de deklarerat sin 20d-politik. Så kom ihåg, ni som ska starta nya partier, att deklarera er 20d-politik.
So far so god, eller har någon nån mer sympunkt ?? Säg till isåfall !! :gremlaugh:

Startskottet tänkte jag sätta till måndag eller tisdag efter BSK.

Editerat:
Just det ja, kom ju på lite mer..Efter att ha snackat lite med Dnalor så kom han på förslagen att köra nått liknade med prestidtvalet i USA, så varör inte sikta på att bli president, emd allt vad det innbär.. :gremwink:
Tyvärr så kan jag inte ulova några mer priser, än den sanslöst störa äran att vinna det här valet.. Vilket inte är så ilal tycker jag... :gremgrin:

/ Johan K, som hoppas på en trevlig riksdag iår åxå !

Morgoth

Swashbuckler
Re: Så här ha jag tänkt..

Startskottet tänkte jag sätta till måndag eller tisdag efter BSK.

Glöm inte att starta en ny tråd när tiden är inne! Lycka till med övervakandet!

Johan K

Gammal & dryg
Re: Så här ha jag tänkt..

Glöm inte att starta en ny tråd när tiden är inne! Lycka till med övervakandet!
Ingen fara, har ju minne som en häst....... :gremwink:
Närå, skämmt & sido, ska bli skoj det här. Så ni jkan ju alltid börja atttänka ut er strategi... :gremlaugh:

/ Johan K, som hopaps på att det blir lika trevligt som föregående riksdagar