Nekromanti Rollspelsroadtrip

Flurtis

Hero
HAHA

Du är för jävla skön alltså!! Härligt intiativ jag diggar det stenhårt!!! Kom förbi GBG så ser jag och Arvid (Jag tar för givet att han inte bangar) till att hitta på något åt dig. Om du sätter nästa Destination på en helg (Du kommer på fre-tor, drar vidare lördag) så hakar jag på dig och så tar vi bilen dit. Jag hade hakat på fler tillfällen om det inte vore för jobbet.

//Flurtis, som nominerar Genesis till dagens "The Man"

Big Marco

Läskig
jag tittar gärna förbi och ser vad du och de dina har för er.

Vi kör bara hårda simulerande regelspel med golvplaner dock. Utan det så vittrar vi. ,-)

Genesis

Ni dés ni maître
Vi kör bara hårda simulerande regelspel med golvplaner dock. Utan det så vittrar vi. ,-)
Då litar jag på att ni visar mig vad som är überhäftigt med hårda simulerande regelspel med golvplaner :gremsmile:.

MrG

Swashbuckler
Om vi är hemma så... också i Göteborg... just nu spelar vi Penndragon, Balladen om Balie Moor (fast den är nog slut innan sommaren), Mask of Nylle (slumrande) och så finns Münchaussen, SOAP, trebegreppsimpro, konvenstcenarion osv...

Och åt andra hållet finns det någon som vill locka oss längre norrut än Ö-vik i sommar kan jag kanske övertyga frun om att lägga vår roadtrip lite längre... även om det inte är en rollspelsroadtrip i första hand (men ska nog se till att rollspela i Linköping - rollspelandets Mecka)

-Gunnar (väntar rollspelsgäster från lkpg och sthlm när som helst)

Big Marco

Läskig
Då litar jag på att ni visar mig vad som är überhäftigt med hårda simulerande regelspel med golvplaner

Fan, du avslöjade mig som en lögnare... ,-)

Bunny

Crazy like a fool
Vi drar till Malmoe!

Dyker du upp så kirrar jag allt, inbegripet sovplats och spelgäng. Det är givetvis någonting i den här stilen jag vill se inträffa.

Jag är i Afrika tre veckor i sommar, annars har jag tid när som.

Rickard

Urverk speldesign
Du är givetvis välkommen tillbaka hit, men jag tyckte vi typ bestämde att vi skulle spela någon mer gång, både Oskrivna Blad och Ljius och lykta.

/Han som tydligen gillar rollspel som får dåliga förkortningar

Genesis

Ni dés ni maître
Du är givetvis välkommen tillbaka hit, men jag tyckte vi typ bestämde att vi skulle spela någon mer gång, både Oskrivna Blad och Ljius och lykta.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra. När vill du att jag skall dyka upp nästa gång?

Man Mountainman

Storsvagåret
Woo!

Du är förstås alltid varmt välkommen i Ciudad de Dnalor. Förhoppningsvis lyckas du pricka in en tid när jag inte är i Luleå, också :gremgrin:.

Behöver du sovplats har jag en madrass, en sovsäck och 6-7 kvm golvyta :gremsmirk:

/Kalle

Foggmock

Myrmidon
Har du vägarna förbi Kalmar skulle jag kunna hysa dig, men jag kan inte lova att jag kan ordna en komplett spelgrupp (dock minst 2 personer, 3 om du kommer sommartid).

Genesis

Ni dés ni maître
Har du vägarna förbi Kalmar skulle jag kunna hysa dig, men jag kan inte lova att jag kan ordna en komplett spelgrupp (dock minst 2 personer, 3 om du kommer sommartid).
Sommartid blir det definitivt. Jag skall ta och starta en ny tråd med frågor om när folk har tid snart, så att jag kan börja planera. Om det är praktiskt möjligt så kan jag ju se till att någon som är med på att hänga med en bit läggs precis före dig, så att vi blir en till.

Det här kommer nog att bli en mardröm att försöka planera.

Genesis

Ni dés ni maître
Karta upplagd!

Jag har nu lagt upp en karta som jag tänker använda för att planera resan. Jag har lagt till de olika platserna jag blivit inbjuden till, och klistrat in litet text från era inlägg i vissa. När planeringen fortskrider kommer jag även att lägga in daturm och planerad resväg, samt om det blir någon mer än jag som dyker upp, så ni kan hålla er uppdaterade via den kartan. Bara för att vara jobbig tänker jag slänga upp den i min signatur, tror jag, så att ingen glömmer bort :gremsmile:.

EDIT: Det verkar som om HTML inte funkar i signaturer. Jag lägger kartan nedan, i ett halvstort format:

<iframe width="340" height="500" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" src="http://maps.google.com/maps/ms?hl=sv&ie=UTF8&s=AARTsJoxA4AYGc3LeUn9uSa0Sxv4oozYQw&msa=0&msid=115700155165340340650.00044c1a8c61549c2e4ac&ll=58.12432,14.875488&spn=5.805557,7.470703&z=6&output=embed"></iframe>
Visa större karta

krank

Går ondskans ärenden
wtf, den här tråden har jag inte sett förut!

Och bara en massa danskar som ska bli besökta, vad jag kan se... bah!

Om du kommer till hudiksvall får du kost och logi och jag ser till att få Evolutionens Barn klart nog för ett fett enkvälls spelande. Jag lovar!

Genesis

Ni dés ni maître
Woot!

Hade du väntat länge till med att hitta den så hade jag nog PM:at dig och frågat varför du inte tycker om mig :gremsmile:.

Genesis

Ni dés ni maître
Karta uppdaterad!

krank bor ju ute i obygden, så jag får zooma ut litet för att man skall kunna se alla:

<iframe width="425" height="350" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" src="http://maps.google.com/maps/ms?hl=sv&ie=UTF8&s=AARTsJoxA4AYGc3LeUn9uSa0Sxv4oozYQw&msa=0&msid=115700155165340340650.00044c1a8c61549c2e4ac&ll=59.175928,15.073242&spn=7.892392,18.676758&z=5&output=embed"></iframe>
Visa större karta

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Karta uppdaterad!

Vafan?!

Är det ingen stockholmare som förbarmat sig? Stockholm som ju är Sveriges rollspelscentrum nummer ett.

Nåväl. Pallra dig förbi så ska jag, Magnus Seter, Rising, Herr Nils, Organ och Pox lära dig vad rollspel är!

Genesis

Ni dés ni maître
Sådärja! [ANT]

Då är Estockholmo upplagd, också. Fan, det kommer ju att ta hela semestern, det här. Så underbart!

Stockholm som ju är Sveriges rollspelscentrum nummer ett.
Näst efter Karlskoga, då, får jag väl anta att du menar.

Big Marco

Läskig
Re: Karta uppdaterad!

Stockholm som ju är Sveriges rollspelscentrum nummer ett.

Äh, håll käft'n! Ni uttalar ju rollspel "rollspeeeeeel" så det går ju inte att hävda något sådant. Alla vet att rollspelen föddes strax under Poseidon på Avenyyyyn!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Givetvis skall du känna dig varmt välkommen till natursköna Ådalen och Höga kusten - vi kan alltså skryta med största landhöjningen och att det var här uppe som svensk militär öppnade eld mot civila för första och sista gången!

Från om en vecka och fram till början av augusti så kommer jag befinna mig i Bollstabruk, Ångermanland, för att avnjuta sommarväder och, från efter midsommar arbeta i Ytterlännäs gamla kyrka (ursprungligen uppförd i början av 1200-talet). Svänger du förbi så skakar jag fram nån spelare till och sen får vi klura på vad vi ska spela. Passar det sig väl får jag väl dra med dig upp till sommarstugan i Lövsjö också. Där brukar vi ha 23-24 grader i vattnet och det är möjligen min absoluta favoritplats på jorden.