anth;n206446 said:
Resultatet blir att för varje ny produkt jag köper måste jag göra mig av med en gammal - och det suger.
Fördelen skulle möjligtvis vara att kvaliteten på min rollspelssamling skulle höjas vartefter jag gör mig av med dåliga saker... men jag tycker fortfarande att det suger.
- GURPS (vilket jag verkar ensam om att gilla på forumet)
En snabb sökning gav två trådar, men jag vet att det finns fler.
Jag skulle börja se mig om efter större lägenhet, eller om det inte funkade, skaffa extra förråd eller fråga kompisar om det finns lagringsutrymme hos dem. Jag har för många dåliga erfarenheter från att sälja saker bara för att köpa tillbaks det senare.
Jag gillar GURPS grundregler, tror det är 4th ed jag kört, men de sourcebooks jag köpt har antingen inte levt upp till mina förväntningar eller varit dåligt upplagda.
Jag sökte men uppenbarligen gav jag upp för tidigt. Läste trådarna och blev chockad av vem det var som lagt 70000 på 4 år. Själv kanske jag lagt 40000 på 30 år. Det har resulterat i ungefär 2 fulla Billyhyllor. (Jag kör Ivar som har ungefär samma mått.)
DeBracy said:
Efter att ha köpt på mig ett par stycken av böckerna i TSR:s Historical Reference Series blev jag fixerad på att skaffa alla. Tack och lov bara sju stycken. På samma vis kunde jag inte bara köpa en eller två volymer av Wizard's Spell Compendium utan såg till att skaffa alla fyra.
Känner igen det där med att vilja komplettera små serier. Varje sådan blir som ett litet delmål för mig. Håller själv på att jaga de två jag saknar i HREF-serien inför en kommande kampanj där spelarna ska få spela odödliga människor med äventyr i alla tidsperioderna.
Rangertheman said:
Men risk för att svära i kyrkan så slängde jag även en hel bunt gamla AD&D-moduler som jag hade fått av en vän i USA.
Det svider lite i själen i alla fall. Nästan allt har ju ett värde för någon.
Jag har också helt klart en samlarpersonlighet, så fort jag är intresserad av något så vill jag ha en massa av det, även när det är fullständigt onödigt som att äga en bunt elgitarrer, när jag borde koncentrera mig på att bli bättre på att spela på den jag i dagsläget har och liknande.
Om jag går lite OT så samlar jag på actionfigurer (vintage Star Wars, Big Jim, Masters of the Universe, Transformers, plus en del diverse), superhjälteserietidningar på engelska (mitt utrymmesmässigt största intresse med lite mer än rollspelen), svenska och engelska serietidningar och album i andra genrer, tv-spel från 8-bit till idag, Lego samt en del film- och tv-serier (Star Trek och Marvel främst).