Nekromanti Rollspelsskämt

.113

Swashbuckler
Har ni några bra? Själv tycker jag den här är grym;

"The barkeep asked us why we had weapons inside the bar, so I answered 'mimics'. The barkeep laughed, the party laughed, the table laughed, We killed the table. It was a good moment."

Tycker det är roligt flera gånger ;)

"Jag anfaller med sex!" verkar aldrig bli gammalt i min spelgrupp. (Sägs när man slagit ett anfallsslag med summan 6.) Nästan lika populärt är "Jag försvarar mig med sex!"

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Which magic item is better than the One Ring? The Two Ring! (Syftar alltså på ringar som ger +1 och +2 i attackbonus)

Tant Ragnar

Gamle usling
Kanske inte strikt rollspelsrelaterat, men iallafall fantasy:

Härskartekniksringen. När du sätter på dig den blir alla andra osynliga.

God45

#PrayersForBahakan
How good a transmuter am I? Well, I can turn your children into orphans.

God45

#PrayersForBahakan
"Yeah, I know you haven't done anything YET, but the city gate keystone is a Detect Respect For Law And Order gauge and you're in the bottom 10%. By which I mean, show me your hands. SHOW ME YOUR HANDS!" - GregStolze

Fool Odin once, shame on him. Fool him twice, wolves on you

The PGMP and FGMP are weapons of such unbelievable destructive potential that they are never deployed without due care and forethought - except by player characters

The Technocracy is evil in the way Google is evil. I mean, they help repressive regimes, but they provide... you know... Google.

Masquerade is a game where you are supposed to play politics where you have to worry about "the cannibal rapist vote" (as opposed to the more moderate factions, such as the "child molesters" and "serial killers")

God45

#PrayersForBahakan
What do you call a Ranger without an animal companion? A virgin.

So you've got three guys in a bar, all ordering a mug of ale. An elf, a human, and a dwarf. A fly lands in each guy's drink. The elf pushes the mug away and orders a new one, the human picks the fly out and keeps drinking, and the dwarf grabs the fly by its wings and shakes it about, screaming "give it back ya bastard!"

A human and an elf walk into a bar. The dwarf with them asks, "Why can't you stupid tallfolk learn to duck?"

Så... jag förbereder ett klassiskt dungeoncrawl åt min spelgrupp. Rum efter rum med fällor, monster, gåtor och ett mysterium att försöka lösa. I slutet finns givetvis en rejäl skatt som vaktas av det mest ikoniska monstret av alla: en drake.
När jag förberett så här långt kommer jag på att alltihop är galet klyschigt. Jag måste slänga in något för att bryta mönstret. Något nytt som de inte sett förut.
Jag bestämmer mig för att rollfigurerna ska ha en möjlighet att komma över skatten utan strid. Jag bestämmer att draken egentligen bara är lite ensam för att ingen kommer och dansar med honom.
Sagt och gjort. Spelarna spelar igenom alla rummen och efter några timmars speltid är de framme vid drakens håla. De buffar sig så gott de kan med kvarvarande besvärjelser och drycker och slänger sig in i rummet. Jag iscensätter genast mina förberedelser för slutbossen och rollspelar draken, som med dundrande stämma sjunger och dansar drakdansen. Spelarna sitter still och bara gapar, vilket jag tolkar som att rollfigurerna gör likadant. Efter två gånger förväntar sig draken att de ska hänga på den tredje gången, och betonar de verkligen de orden i texten.
När draken inte fått med sig några av "gästerna" efter att ha dansat fyra gånger så tröttnar han och anfaller. Samtliga rollfigurer dör första stridsrundan. Draken går och lägger sig igen och gråter sig till sömns.

Jag kanske postade det här fel, förresten. Den kanske ska ligga under Kontakt ("Utkastad spelledare söker ny spelgrupp")?

Naqser

Veteran
Lika roligt de hundra första gångerna som det kommer att bli de hundra nästa.

Spelare rullar skada, efter alla omräkningar och dylikt, 6 skada.

DM: Hur mycket?
Spelare: Sexi damage *wink wink*

Khan

Kondottiär
I DoD6 är resultatet av ett perfekt slag mot repkonst att knuten inte går att få upp. Vi slog ett tag mot repkonst för att ta på oss skorna varje morgon bara för att det var roligt att vi inte kunde få av oss skorna på kvällen om vi slog perfekt.

Wyldstorm

Swordsman
(nere i en kloak)
(Jag)"Det är kolsvart, det stinker och du ser inte ett skit."
PC:"jag tänder en tändsticka.."
(Jag)"NU ser du skit!"