Ett mycket gott råd egentligen, men ett råd jag inte följer och förmodligen inte kommer följa i stor utsträckning.
Min anledning, hur intressant den nu är för omvärlden, är två saker. Dels är jag tämligen ointresserad av att både köpa och läsa spel, så där rent generellt (ja, jag samlar inte på rollspel, vilket gör mig till en kuf i denna gemenskap). På sistone har jag dessutom flyttat runt i världen och har knappt en enda rollspelsbok inom en radie av 5000 km.
Men den viktiga anledningen är nog tid. Jag har ingen brist på idéer. Inspiration inkommer ändå i stadig ström från internet, filmer, diskussioner, etc. Generellt sett har jag en ganska tydlig idé om vad jag vill åstadkomma. Allt jag saknar är tid och/eller arbetsdisciplin (de hänger intimt ihop, som bekant). (och detta summerar den insikt jag kommit till om kreativitet - det finns ingen brist på goda idéer i världen, det finns bara brist på förmåga att fullfölja, det är detta forum stundtals ett gott exempel på
).
Så mitt kontraråd, för dem som ser samma problem som jag, är att göra spelet någorlunda klart först, sedan läsa, diskutera och redigera tills dess att produkten känns riktigt polerad. I början är det viktigt att bara producera, producera, producera. IMHO, förstås.