Rollspel.nu-IRC-konvent
Efter min första gång som spelledare på IRC och efter att ha sovit lite på saken efter waliums inlägg så funderade jag på två saker.
Först färdiga nybörjaräventyr i olika typer av spel och stilar och genrer som en IRC-spelledare kan dra hem och spelleda för nybörjare. Jag har i princip avskrivit den idén själv för att emellertid den intresserade skulle kunna få välja nåt som verkar intressant från en kort lista med beskrivningar så vill nog de flesta spelledare göra något helt eget.
Så då kom jag att tänka på en annan möjlighet och det är den som står i titeln. Ett konvent med spelare och spelledare från rollspel.nu. Typ spelpass för folk med liv och för folk utan (2000-0000, 0000-0400?) nånstans under sommaren under två-tre dagar. Längden och scenariot görs av spelledaren, presenteras i en artikel här och sen får folk anmäla sig. Givet är allt gratis, det är bara lite umgänge, chans att spela med folk man aldrig spelat med förut, en annan typ av spel, inte ett substitut för vanligt spel.
Usel idé, tänkvärd, den enda bra jag haft?