Rollspelstema till fest?

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Säg att man känner många som är lika intresserade av rollspel som en själv. Om man ska ordna en fest och ha ett kul rollspelsbaserat tema gällande klädsel, vad för tema skulle ni välja då?

Jag har kommit på följande rollspelsteman:

Fummel - Slå på en fummeltabell och klä dig inspirerat av fummlet.

Mutation - Slå fram en mutation på någon av tabellerna i någon av versionerna av Mutant och klä dig därefter.

Magiskola - Låt dig inspireras av någon av magiskolorna i DoD

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
När min grupp spelat klart Pendragon Great Campaign, så arrangerade vi en (knyt)fest med medeltidsmat/dricka. Det var fett!

Så ett alternativ skulle vara: välj ditt favoritrollspel, laga en rätt kopplad till det rollspelet och ta med till festen.

Lukas

Mannen i Gult
Jag hade en gång en dröm att jag var på en fest där alla mina rollspelsvänner var där och vi alla hade klätt ut oss och lajvande våra rollpersoner hela kvällen.

Franz

Skurktema - Alla klär ut sig till antagonister från rollspelsäventyr.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
När min grupp spelat klart Pendragon Great Campaign, så arrangerade vi en (knyt)fest med medeltidsmat/dricka. Det var fett!

Så ett alternativ skulle vara: välj ditt favoritrollspel, laga en rätt kopplad till det rollspelet och ta med till festen.
Bjud inga Vampire-älskare bara!

Franz

Debut-tema - Klä ut er till den första rollperson ni någonsin skapade

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Blir inte risken för stor att om en bjuder in folk till en fest med rollspelstema så kommer de flesta att säga att de inte kan det datumet?

Franz

Blir inte risken för stor att om en bjuder in folk till en fest med rollspelstema så kommer de flesta att säga att de inte kan det datumet?
Där har vi temat! Temat är ”En planerad rollspelsession” och så får man festa själv 😂

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Klä ut sig till en spelledare måste kunna vara en grej på något sätt. En del vanligt folk, en del gud, en del naturkraft och en del kosmisk entitet. Och med ett tärningshalsband.

JohanL

Champion
Säg att man känner många som är lika intresserade av rollspel som en själv. Om man ska ordna en fest och ha ett kul rollspelsbaserat tema gällande klädsel, vad för tema skulle ni välja då?
Inte riktigt frågan, men att behöva rulla fram sina drinkar på några slumptabeller är också beprövat.