Har ni själva nördiga flickvänner och hur träffades ni?
Jag tror jag skrivit om det här förr, men svaret är hur som ja och på GothCon.
Min fru har en hel del nördpoäng (som brädspelare, rollspelare, fantasyläsare osv) och kanske främst att hon var GothCons kassör när vi möttes. Hela historien är något åt det här hållet:
Någon gång typ 98 spelade Tex (alltså hon som nu mer min fru) och några av hennes vänner i rollspelsbaren och tyckte det var kul. Det är klart troligt att det var första gången vi spelade ihop, men ingen är säker på vem som spelledde dem (dock låter plotten med krockettspelande engelsk överklass och utomjordingar väldigt mycket som att det var jag). Fast det är bara en fotnot, på den tiden hade både hon och jag varsin sambo (båda förresten nördar, han är ASLspelare fortfarande och mitt ex har lite rollspelande kvar, men är främst sf och fantasynörd)
En bunt år senare stutsar hon fram och bokar ett scenario i rollspelsbaren, medan hennes lag dyker upp småpratar vi på tu man hand, hälsar ordentligt och lite har ett vem är du prat.
Samma GothCon spelar hennes gäng typ fyra pass i baren och tror att de hela tiden har mig som SL. Plus att det vanligtvis är hon som tar insiativet.
Lite senare samma år på LinCon spelar hon och hennes grupp en bunt gånger igen i baren. Hennes mått det året (som hon berättar vid något läge) är "jag är tjugoåtta år och desperat". Det är egentligen inte flörtigt mellan oss.
Efter LinCon i någon sån där tråd om konventet som man nyss varit på, skrev jag något om hennes gäng och att de varit kanonkul att spelleda (tycker jag fortfarande om dem) och att det skulle vara kul att ha kontakt med dem. En artig person pmade mig lagledaren (alltså Tex) namn och mailadress. I det läget höll jag på att fylla på min helgkampanj med mer utsocknes folk och jag mailade (lite framfusigt och kanske lite flörtigt) henne.
Det ledde till ett sms tillbaka, och det i sin tur till några sms, lite mail, telefonpratande, att hon hängde med ut och käkade när jag var i Göteborg med min inneboende, mer telefon och mail, hon kom upp och hälsade på mig några nätter i Stockholm, vi hånglade och kom överens om att det var en engångsföretelse och vi bara skulle vara vänner, jag åkte ned och hälsade på henne i Göteborg, hånglet slutade vara en engångsföretelse, vi hade 60 timmarsdater (var av en innehöll att vi åkte och speltestade Irrbloss GothConscenario, är jag inte en romantiker?) varanna helg och pratade i telefon varje kväll när vi inte sågs, vi konstaterade att vi nog var ihop, jag flyttade till Göteborg, vi sålde min lägenhet i Stockholm, jag skrev frågan "Vill du gifta dig med mig?" på väggen och hon fnissade i fem minuter innan hon nickade ett ja (eller ett "JAA!!!" som hon skrev det på samma vägg) och i somras gifte vi oss.
Så tjejer på konvent rekomenderas varmt
Eller var med i över lag spelled på konvent, ett bra sätt att träffa massa intressanta spelare.
-Gunnar (och förresten mitt nördiga ex träffade jag genom spexet i Linköping och hon träffade sin make via Rollspelsbaren)