Nekromanti Rollspelsutmaning...

Johan K

Gammal & dryg
En grej som jag kom på igårkväll..
Varför kan vi inte ha en spela-en-nytt-rollspelsutmaning ?
Kom på den här idén i & med att Troberg har ju sin dogma-utmaning & Balderkhar ju haft sin läsa-x-antal-böcker-utmaning..
Så varför kan man inte ha någon form av att man gör en utmaning där man ska ta & lira ett för dig helt nytt rollspel.
Har ni någon tankte på hur man kan utforma detta ?? För min del så är jag bara i spånarläget ännu....

/ Johan K, som glädjs åt att wrnu verkar funkar igen !

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Tja...

...vi som köper och köper kan ju börja med att försöka spela alla spel vi äger men inte använt än till att börja med. :gremtongue:

Eksem

Champion
Re: Tja...

Är du galen, mannen? Jag spelar inte på långa vägar tillräckligt för att hinna med alla spel jag köper. Och jag har inte ens listat ut hur sjutton jag spela spela Nobilis till att börja med :gremsmile:

Men... om man ska ha spelat rollspel i ett visst antal olika genrer, eller stämningar, eller nåt? Liksom, minst tre olika stämningar, kanske. Så har man minst ett ångestscenario, ett actionscenario och ett humorscenario. Eller skräck+kärlek+nostalgi. Eller nåt i den stilen?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk

Är du galen, mannen?
Mmm.... galen... galen som en rä... rö...? Äh.

Jag spelar inte på långa vägar tillräckligt för att hinna med alla spel jag köper. Och jag har inte ens listat ut hur sjutton jag spela spela Nobilis till att börja med :gremsmile:
Jag är i precis samma sits. Det var därför självdistansen krävde att jag la fram ett dylikt förslag. :gremtongue:

Foggmock

Myrmidon
Jag ska antagligen deltaga i ett Vampyrlajv framåt våren, så jag vet ju redan vad jag ska satsa på...

Foggmock - syndare

Johan K

Gammal & dryg

vi som köper och köper kan ju börja med att försöka spela alla spel vi äger men inte använt än till att börja med
Hehe, ja jo det kan ju vara en synnerligen god idé ja... =)
Kan ju ibland känns som man har för mycket rolslepl & för lite tid.... :gremtongue:

Magnus L

Hero

Kan ju ibland känns som man har för mycket rolslepl & för lite tid....

Ibland säger du...IBLAND?? det problemet håller mig fan vaken om nätterna. :gremgrin:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ett strå till stacken...

Jag har gjort mitt. Jag spelade Paranoia XP igår. Det var skitkul!

/tobias