Nekromanti Rollspelsutmaningen 2014

obak

Hero
Den gångna månaden har ämnen som rasism, jämlikhet, terrorism och sverigedemokrater stöts och blöts i diverse trådar på sidan. Till dessa diskussioners ära täkte jag härmed komma med en allmän utmaning till alla ni äregiriga förstå-sig-påare, spelskapare och socialt medvetna dilletanter i form av:

DECEMBER MÅNADS ROLLSPELSTÄVLING 2014

Reglerna är enkla.
  • Bidragen skall vara ett rollspel, en setting, ett regelsystem eller något av liknande karaktär som behandlar ämnet Rasism och/eller Jämställdhet
  • Max ett bidrag per person
  • Bidragen får vara högst 2 PDF sidor långa, inklusive bilder och layout.
  • Bidragen får såklart inte vara publicerade sedan tidigare
  • Deadline för sista inlämningsdag är den 20e December
  • Vinnaren utses genom vem som får mest 'Gilla' på den post som länkar till PDFen, sista rösningsdag är den 31a December
Priset är att få sola sig i segerns glans och dricka förlorarnas bittra tårar.

God45

#PrayersForBahakan
Jag tänker deltaga med Alfamördare: Ett magiskt realistiskt, feministiskt, våldsförhärligande rollspel om seriemördare.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Fan, nu kom jag på ett sätt att använda en av de konstigare idéerna jag haft till ett regelsystem. Nu måste jag skriva ett spel, om jag kan få det att fungera.

/tobias

Cieylor

Veteran
Arfert;n55638 said:
Ska göra spelet She Wolfs of the Waffen SS.

Det ni, ;)
"Ilsa, She Wolf of the SS" möter "She Wolves of the Wasteland"?

Arfert

Facit
"Ilsa, She Wolf of the SS" möter "She Wolves of the Wasteland"?
Nåt åt det hållet, ja. Tänk Panther- och Tiger-pansar, 88:or, uniformsfetishism, ryska snipers, kommissarier, en massa tuffa brudar. Och lesbisk sex över frontgränsen. Ja du hajar. Fast inget efter katastrofen. Utan naturligtvis WW2.

God45

#PrayersForBahakan
Hur laddar jag upp min Pdf? Den är alldeles för stor för att ladda upp via bifoga fil grejen här på forumet.

obak

Hero
Lägg upp den på en extern filehostingplats som dropbox ller google docs och klistra in länken, tror jag borde funka.