Nekromanti Romanen "Svavelvinter" är fullbordad

Brior

Swordsman
Somabin och zånt

Nä, jag gillade inte zombin därför att det faller ur namnramen och ger en för simpel association i min smak. Kul i ett spel, men störande i en roman (min helt subjektiva tolkning som jag i egenskap av författare alltså gör objektiv.) Bäst gillar jag träskfösarnas benämning på eländet: "Gallsörpa", som jag också använder i boken.

Bara för att reta Joakim och hans likar ytterligare ;-) kommer jag dessutom att ändra ett antal andra ord och namn på samma grunder, t.ex.:

Banzikan => Bansikan
Stor-Thule => Esimund
Abenazer => Mogerland
(gillar inte z som synez)

DESSUTOM ska jag ändra kartorna, ha, ha, ha! *skrattar med ondskefullt teatrala åtbörder*

Hälsar
Erik
(som nog trots allt är ganska snäll)

kalcidis

Hero
vilken usling!

Gillar inte heller 'z' i ord, men jag måste erkänna att just Abenazer tycker jag det är lite synd att det ändras just eftersom det namnet är grymt snyggt.

Vad talar vi om för ändringar på kartorna? Jag vill inte ha Uganda liggandes bredvid forna Cruri på ett ungefär.

och till sist: Ge oss mer smakprov! (Iaf oss på mailinglistan om du känner att det är för mycket att ge på forumet). Det skulle göra oss så mycket gladare.

Jaså...

... säg bara till ifall du behöver en objektiv testläsare som INTE har spelat kampanjen.

/BD, som dock hört en massa om den.

Kaoin

Veteran
Spoilers?

Jag och mina nuvarande spelare är precis på slutet av Oraklets fyra ögon (efter att med nöd och näppe en person lyckades undslippa vid medvetande ifrån Kalydonen så var de mycket glada att träffa Melealina) och undrar då om man när boken väl kommer ska be dem vänta med att läsa den? :) Innehåller den spoilers så man ska vänta tills efter man spelat hela serien?

Brior

Swordsman
Re: Spoilers?

Nä, det är nog ingen större fara om ni kommit så långt, och som sagt: i bästa fall är boken fortfarande ett antal månader bort. Oraklets fyra ögon kommer mer i nästa bok (under förutsättning att det blir någon). Dessutom skiljer sig boken en hel del från spelet och just vad gäller Melealina har jag en dunder-spolier som dock inte är meningsfull för någon av er än. Mystiskt va?

Hälsar
Erik G