Nekromanti Romaner och Äventyrsspel

solvebring

Superhero
Jag kände till att Äventyrsspel (Target Games) gav ut Drakar & Demoner-romaner. Äger dock ingen och har aldrig läst någon men man har ju sett de där pocketböckerna överallt. Jag visste dock inte att de även publicerat kända författare. Det är så att jag är riktigt kär i Pratchetts verk och alldeles nyligen klippte jag Pratchetts Magins färg (The Colour of Magic) på tradera, publicerad av Äventyrsspel. Nu undrar jag så klart om de publicerat fler romaner av mer kända författare?

... Känns extra kul att ha ett ex av Colours som just utgivits av gamla Äventyrsspel a la nostalgia.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
solvebring said:
Nu undrar jag så klart om de publicerat fler romaner av mer kända författare?
Visst har de gjort det. Ta en titt här så hittar allt (eller det allra mesta). De flesta titlarna är ju skrivna av rätt kända författare.

solvebring

Superhero
Omg! Så Pratchett ingick alltså i den serien. Aha...
Ja, jag har aldrig tittat närmare på en bok så jag har aldrig direkt tänkt på titlar och författare. Trodde det var någon rollspelsnisse på Äventyrsspel som slängde ihop en bokserie baserad på Drakar & Demoner om jag ska vara ärlig. Hehehe... Ja, nu känner jag mig minst sagt jävligt korkad.

solvebring

Superhero
Damn, nu måste jag ju verkligen samla ihop den där serien. Fast iof, ett samlarmål är ju allt som ÄS gett ut så jag antar att det måste hända förr eller senare. :gremwink: