Du fick mig att researcha det här och tydligen finns det hur många spel med Romare och Greker som helst. Här är vad jag hade hittat när jag gav upp och slutade leta.
Det självklara valet är Mazes and Minotaurs. Två D&D retrocloner som är baserade på iden att D&D var baserad på grekisk myt istället för på Medeltida fantasy. En version är baserad på AD&D och den andra på OD&D:
Länk
Det fanns också ett par böcker till 2ed D&D. Bland annat HR5: The Glory of Rome och HR6: Age of Heroes.
Requiem for Rome är Vampire under romarriket och det är grymt bra
Cthulhu Invictus är Call of Cthulhu i romarriket. Det här spelet har lärt mig att de gamla romarna hade klarat sig bättre än moderna människor mot Cthulhu Mythosen.
Scion handlar om att spela halv-gudar, ofta från grekisk och romersk mytologi.
Där finns Rome: Life and Death of the Republic och Monster Coliseum: Arena Combat and Chariot Racing till BRP som kostar pengar samt Warlords of Alexander som är till BRP och är gratis.
Gurps har the GURPS Imperial Rome och GURPS Greece. Där finns också ett kapitel om settingen Roma Arcana i Gurps Fantasy.
Där finns ett gratis spel som heter Zenobia som jag inte testat:
Länk Det är dock mest Egypten med små delar av Grekland/rom.
Där finns d20 spelen Eternal Rome, Relics & Rituals: Olympus och Trojan War: Roleplaying in the Age of Homeric Adventure.
Där finns ett indie spel som heter Bacchanal. Jag vet inget om det.
Fvlminata: Armed with Lightning handlar tydligen om romarriket fast med magi och viss avancerad teknologi.
Där finns ett spel från 1980 som heter Man, Myth & Magic som handlar om reinkarnation och grejer och som tydligen har en stor sektion om romarriket.
Där finns spelen Lex Arcana och Pax Gladius som har liknande namn men som jag inte vet något om.
HWR3: The Milenian Empire har romarriket till Hollowworlds settingen.
Praetoria Prima är ett franskt rpg som utspelar sig i en romersk setting.
Aesheba: Greek Africa är ett alternativ historiskt spel som verkar ha en cool alternativ tidslinje.
RPG: Arete handlar om de grekiska hjältarna.
Där finns Rolemaster Rome om du är en av de två personerna som gillar Rolemaster.
Spelet HELLAS: Worlds of Sun & Stone är gamla Grekland i rymden.
43AD är ett skräckspel som utspelar sig i Britannien under den romerska ockupationen.
Lords of Olympus är amber diceless fast i mytologiska Grekland.