Nekromanti [Rotsystem] - Bakgrunder och bakgrundshändelser

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
  • Varit infekterad: Har tidigare varit infekterad av Grönskan, men läkarna säger att de fått bort allt. Ibland drömmer du konstiga drömmar, men det är nog från traumat då. Du har förträngt eller glömt det mesta som hände just kring infektionen.
  • Påträngande minnen du inte känner igen: Ibland drömmer du eller tycker dig komma ihåg någon annans minnen. Du vet inte vems, eller om det är något i din egen historia du förträngt.
  • Du har ibland tagit uppiggande och koncentrationsförstärkande droger för att kunna hålla dig vaken och arbeta länge. Du kan sluta när du vill.
  • Klassresa uppåt: Dina föräldrar var fattig arbetar- eller underklass. Du har kämpat dig upp. Än idag saknar du mycket av medelklasskulturen, har inte riktigt samma referensramar och förstår inte alltid alla referenser, och och uttryck. I gengäld har du kämparglöd. Hur är det med ditt klassförakt, har du vänt ryggen åt din tidigare grupp?
  • Klassresa nedåt: Dina föräldrar var rika och välutbildade. På grund av dåliga affärer eller annat had du inte alls samma ekonomiska resurser som de hade. Din känsla för vad som är "dyrt" skiljer sig från andra du umgås med. Du har fortfarande kontakter inom överklassen, men vet att du inte kan be dem om speciellt mycket hjälp.

Jag gillar att allt inte är fördelar, mycket bra grejer ovan. Lite ideer till kontorsråtta/företagsman:

Ärkefieende: Rollpersonen har antingen medvetet eller omedvetet fått en kollega sparkad, hen anser nu rollpersonen som sin fiende och kommer att göra allt för att göra RP:ns liv så jobbigt som möjligt.

Förbjuden Kunskap: Rollpersonen har under sin tid som anställd kommit över hemligstämplad information, hans arbetsgivare (eller fd arbetsgivare) har dock raderat ut minnet.

Barnhemsbarn: Rollpersonen är uppväxt på företagets egna barnhem, och har gått i företagets egna skolor, har pga av detta en någon skev världsbild och hyser en undermedeveten lojalitet mot företaget.

Insider: Rollpersonen har en god vän med en uppsatt position inom ett företag, denna kan ibland ge rollpersonen information.

Bosse_UBBT

Swordsman
Håller med, tycker de är intressanta. Är generellt inte sådär jätteförtjust i bakgrundtabeller men tycker de här var på en bra nivå.

Passar också på att oförskämt sno den med underliga minnen till mitt eget skräckspel Pleroma. Hepp.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Bosse said:
Håller med, tycker de är intressanta. Är generellt inte sådär jätteförtjust i bakgrundtabeller men tycker de här var på en bra nivå.

Passar också på att oförskämt sno den med underliga minnen till mitt eget skräckspel Pleroma. Hepp.
Sno på =) Det gör bara att jag känner att jag är på rätt väg!

Ja, jag är också generellt skeptisk till såna här tabeller, vilket gör att det liksom är lite av en extra utmaning att skriva såna jag gillar själv =)