Nekromanti Rotsystem - Crowdfundern är igång!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ulfgeir said:
Hmm, får felmeddelande när jag försöker öppna länken till crowdfundern. Så kan man få infon på annat sätt?

Vill ju naturligtvis skaffa mig ett fysiskt ex av spelet.

/Ulfgeir
Det där är VÄLDIGT märkligt... Du är den andre idag som har problemet; själv har jag inga problem. Vad får du för felmeddelande?

EDIT: Märkligt... Jag har problem i Chrome, men inte i Firefox...

Ulfgeir

Swashbuckler
krank said:
Ulfgeir said:
Hmm, får felmeddelande när jag försöker öppna länken till crowdfundern. Så kan man få infon på annat sätt?

Vill ju naturligtvis skaffa mig ett fysiskt ex av spelet.

/Ulfgeir
Det där är VÄLDIGT märkligt... Du är den andre idag som har problemet; själv har jag inga problem. Vad får du för felmeddelande?

EDIT: Märkligt... Jag har problem i Chrome, men inte i Firefox...
Nu fick jag upp den. Kör Chrome..
Och skulle det gå att betala på annat sätt än via crowdfundern?

/Ulfgeir

krank

Ulfgeir said:
Det kan vi säkert ordna om du ogärna använder paypal/kreditkort; skicka mig ett mail eller PM bara, så löser vi det.

Ulfgeir

Swashbuckler
krank said:
Ulfgeir said:
Det kan vi säkert ordna om du ogärna använder paypal/kreditkort; skicka mig ett mail eller PM bara, så löser vi det.
Paypal/kreditkort är inga problem. Mer en fråga om man skall orka regga sig på en grej till bara för att kunna genomföra en betalning. Har varit med på ett par stycken kickstarters innan, men kunde ex inte få reggningen tillfundedbyme att funka så där fick lösas på annat sätt.

/Ulfgeir

krank

Ulfgeir said:
Paypal/kreditkort är inga problem. Mer en fråga om man skall orka regga sig på en grej till bara för att kunna genomföra en betalning. Har varit med på ett par stycken kickstarters innan, men kunde ex inte få reggningen tillfundedbyme att funka så där fick lösas på annat sätt.
Ah. Tja, det kan ju ordnas även om det blir pyttelite mer krångel för mig (hålla reda på separata inbetalningar; räkna om till euro för att hålla reda på vad vi "egentligen" ligger jämfört med målet...

(Eller så kan jag få pengar av dig, sätta in dem på min paypal, och sen funda min egen crowdfunder för att få siffrorna att funka, hmmm... =)

Ulfgeir

Swashbuckler
krank said:
Ulfgeir said:
Ah. Tja, det kan ju ordnas även om det blir pyttelite mer krångel för mig (hålla reda på separata inbetalningar; räkna om till euro för att hålla reda på vad vi "egentligen" ligger jämfört med målet...

(Eller så kan jag få pengar av dig, sätta in dem på min paypal, och sen funda min egen crowdfunder för att få siffrorna att funka, hmmm... =)
Alternativ 2 låter smidigast.. =^_^=
Jag vill ha 30 euro-varianten.

/Ulfgeir

krank

Ulfgeir said:
Alternativ 2 låter smidigast.. =^_^=
Jag vill ha 30 euro-varianten.

/Ulfgeir
Om du redan har paypal kan du slanga över slantar direkt till krank23@gmail.com, kanske. Det är ju från det kontot jag betalar mina illustratörer sen. Så skriver jag upp nånstans att du fundat. Så får du påminna mig om jag verkar ha glömt dig sen =)

krank

Jag har skyfflat runt lite bland bonusmålen. Dels är nu det andra och tredje något lägre satta, och dels är Steven Austin-nivån bortplockad.

De nya nivåerna är alltså:

€900 - Jag köper loss den andra bilden från George Contronis. Den kommer isåfall att användas till den första större modulen till spelet, som redan är på planeringsstadiet.

€1200 - Jag renskriver en gänggenerator jag pysslat med och bygger ett äventyr eller två som fokuserar på kriminella gäng och slummen i en eller flera sektorer i arkologin.

€1500 - Jag bygger ett äventyr som fokuserar på vildmarken utanför arkologin, inklusive en del tips och tekniker för att konstruera egna expeditioner och liknande som inte får plats i grundboken.

€2000 - Jag bygger samman de två ovanstående äventyren, lägger till några extra äventyr och annat smått och gott, och släpper som tryckt produkt. med andra ord, under 2014 och 2015 skriver jag totalt två extraböcker till spelet, som båda trycks i fysisk form.

Spread the word! 21 dagar kvar!

http://www.indiegogo.com/projects/rotsystem/x/510880

krank

Sådärja!

Första bonusmålet är uppnått; jag kommer att köpa loss det andra omslagsförslaget från George Cotronis. Det kommer att användas som omslag till första expansionen, och eventuellt också finnas som affish...

Kort efter det gick Kraetyz in ochy claimade en av de fem Uppdragsgivar-belöningarna; han betalade alltså cirka 1337 spänn för att få spelet + att spela spel med mig en eftermiddag. Troligen försöker vi styra upp det på LinCon.

Det betyder att vi nu är uppe i €1050, eller lite över 9000 kronor. Pengarna som kommit in har nästan oavkortat gått till illustratörer, så det har varit välbehövligt.

34 finansiärer hittills, varav kanske något tiotal valt "digital klottrare" och resten ska ha Rotsystembok och i flera fall några andra böcker också.

16 dagar kvar nu bara.

Cassius

Hero
krank said:
Sådärja!

Första bonusmålet är uppnått; jag kommer att köpa loss det andra omslagsförslaget från George Cotronis. Det kommer att användas som omslag till första expansionen, och eventuellt också finnas som affish...

Kort efter det gick Kraetyz in ochy claimade en av de fem Uppdragsgivar-belöningarna; han betalade alltså cirka 1337 spänn för att få spelet + att spela spel med mig en eftermiddag. Troligen försöker vi styra upp det på LinCon.

Det betyder att vi nu är uppe i €1050, eller lite över 9000 kronor. Pengarna som kommit in har nästan oavkortat gått till illustratörer, så det har varit välbehövligt.

34 finansiärer hittills, varav kanske något tiotal valt "digital klottrare" och resten ska ha Rotsystembok och i flera fall några andra böcker också.

16 dagar kvar nu bara.
Behöver du pluring? Som i för att projektet ska kunna lyfta?

krank

Cassius said:
Behöver du pluring? Som i för att projektet ska kunna lyfta?
Mja, målet är ju uppnått och min egen kassa räcker helt säkert för att jag ska kunna köpa in illustrationer och sådant. Fundern är ju egentligen mest ett sätt att få min ekonomi att kunna handla om något annat än "betala illustratörer" såhär i början av året. Och för att göra reklam / skapa intresse, såklart.

krank

Så; lönefredag och crowdfundern är bara €33 från andra bonusmålet. Det är åtta dagar kvar, så även ni som är kommunalanställda kommer ha några dagar på er när lönen kommer på måndag.

krank

Och där nådde vi 1200 euro med några dagar till godo. Det betyder att vi nått det andra bonusmålet!

Det betyder att jag efter att Rotsystem släppts kommer att skriva ett supplement som fokuserar på kriminella gäng. En gänggenerator, ett antal äventyrsuppslag och minst ett komplett äventyr utlovas.

Nu får vi se om vi lyckas nå det tredje målet på en vecka =)

Anchorman

Swashbuckler
krank said:
Och där nådde vi 1200 euro med några dagar till godo. Det betyder att vi nått det andra bonusmålet!

Det betyder att jag efter att Rotsystem släppts kommer att skriva ett supplement som fokuserar på kriminella gäng. En gänggenerator, ett antal äventyrsuppslag och minst ett komplett äventyr utlovas.

Nu får vi se om vi lyckas nå det tredje målet på en vecka =)

Grattis! Kul att det går så bra. Gäng är alltid kul så skönt att detta mål nåddes :gremsmile:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Om du bara hade satt målen tvärtom så hade det ju varit roligare. Vem bryr sig om gäng när det finns en grön ondskefull vildmark att utforska?

FORTSÄTT FUNDA FOLK!!!

krank

70 timmar kvar...

Jag har just skickat ut följande till de som backat hittills:

Det går jättebra att uppgradera till en annan perk, trots att IndieGoGos system inte har den funktionen. Gör såhär:

1) räkna ut mellanskillnaden mellan vad du redan betalt och vad du vill ge för den nya perken.

2) Välj en lägre nivå, till exempel Proletär (€2). Skriv in mellanskillnaden manuellt.

Om du till exempel vill gå från Frilansare till Statslös så väljer du Proletär men skriver in €25 manuellt.

När crowdfundern är slut kommer jag se att du fundat två gånger. Alla som fundat fler än en gång kommer att få ett mail från mig där jag dubbelkollar så att jag tolkat den sammanlagda summan rätt.

krank

24 timmar kvar!

Får jag in €133 till blir det en modul med vildmarksäventyr och grejer!

Hittills har 38 personer finansierat till en nivå som innebär att de ska ha en eller flera böcker. Flera har valt att lägga till Null State eller More than Human, och en person har valt nivån som betyder att hen ska få ett stort fint paket med alla mina spel...

Hursomhelst 38 är fem mer än som förbokade More than Human. Det känns rätt gött.