Nekromanti [Rotsystem] - Döda kroppar på kartor

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har suttit och pillat med Poser och Photoshop och Illustrator för att få till lite döda kroppar. Just nu har jag tänkt mig 2d-former, men har lite svårt att se om de är tydliga nog. Vad tycker ni?

Vilken av dem är tydligast? Klicka gärna på länkarna längst ner eller högerklicka + "visa bild" för att se lite större version.

Jag överväger att komplettera med en liten övertydlig dödskalle-"tag" som pekar mot varje död kropp.

Jag överväger också att använda kroppar med lite mer volym; de här är ju renderade rakt uppifrån och sedan vridna och skevade till rätt vinklar. Jag skulle kunna vrida kameran i Poser och rendera så; men jag misstänker att det gör ganska liten skillnad i de här storlekarna...

Attachments

Troberg

Sinister eater
Outlines, helt klart outlines. Outlines är coola. Jag funderar på att ha en på uppfarten (med benen i konstiga vinklar och huvudet en bit från kroppen) för att hålla inkräktare ute. Så coola är de. Inte lika coola som en en vithaj i kostym och solglasögon, men nästan.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Jag tycker ingen av de två är helt klockrena, men jag kan inte sätta fingret på vad det är....

Kanske är grejen att allt annat är väldigt stilistiskt och kropparna inte är det... vet inte.

krank

Ännu en kropp tillagd. Den här gången mer i 3d. Men vem försöker jag lura? Liket är för litet för att man ens ska se vad fan som pågår. Jag ska nog tänka om...

Attachments

krank

Ny version. Har satt ut "död kropp"-markörer. Funkar?

Attachments