Nekromanti [Rotsystem] - Fråga om exempelrollperson/er (hbtq)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
slanf*n said:
Jag gillar det för att det är en synliggörande sak. Men, helt seriöst, vore det inte ganska kul med förklaringar av termerna Man och Kvinna med? Jag har själv ingen aning alls om vad jag skulle skriva. Förutom om könsdelarnas funktioner...
Haha, tja, det kommer väl att ingå i någon mån, i beskrivningen av "cisman" / "ciskvinna". Om jag ska gå in på markörer så tänker jag:

- Bäckenbenets form (bredare och plattare hos kvinnor)
- Förekomst av penis/vulva
- Förekomst mjölkkörtlar i brösten

Jag missat säkert något uppenbart.

Det är ganska låg sannolikhet att jag går in på det, känner jag...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nu har jag gjort ännu en exempelrollperson med någon form av transidentitet. Eller ja, hen var ju trans, nu är hen bara... kvinna. Eller en del skulle väl säkert tänka på henne som "transkvinna" fortfarande, även om hon själv inte gör det.

HÄR.

Jag har nu alltså:
- Sharon Tyler, mycket stark japansk ciskvinna med cyberarmar.
- Morgan Stern, mörkbrun man som gillar pastellfärgade kjolar och saronger, och är gruppens skjutvapenexpert.
- Konstantine, intersexkvinna med (just nu) kopparfärgad hy; gruppens sociala infiltratör.
- Dr. Sukanto Hakizimana, ovan nämnda polynesiska transkvinna med fokus på forskning kring Grönskan.
- Dallas Hellspawn, en okönad hacker med kritvit hud och bakgrund som konstnär.

Lite beroende på hur man räknar har jag alltså en till tre cis (Sharon är garanterat cis; Morgan klär sig i 'kvinnokläder' men kan säkert räknas som cis ändå, och Sukanto är post-op transkvinna och har därmed numera könsdelar som passar ihop med identiteten).

Och möjligen en som kan räknas som "vit", även om det blir väldigt bokstavligt talat i Dallas' fall. I övrigt bara ickevita.

En del av texterna är mer skissartade än andra; de ska såklart fyllas ut... Och om nån ser något uttryck eller någon formulering som är skit, säg för farao till. Ge gärna förslag på alternativ.

Detsamma gäller om något av koncepten bör kastas i papperskorgen helt.

Jag har inte alls bestämt mig huruvida kön/genus ska finnas som egen ruta ännu, eller om det ska inkorporeras som en självklar del i någon annan rubrik.