Jag har fått kontakt med den här snubben i samband med Rotsystem, och är lite sugen på att köpa ett omslag av honom. För han gör jääääävligt snygga och eyecatching omslagsbilder, tycker jag. Jag tror att han skulle kunna göra en riktigt slående framsida med inslag av både retrocyberpunk och hotande natur; precis ett sånt jag vill ha.
Nackdelar:
- Kostar $250, alltså 1600 spänn. Det är inte alls en orimlig summa, men det är mer än det är sannolikt att andra illustratörer tar.
- Inga andra illustrationer i spelet kommer att vara gjorda av honom, eftersom han tar $160 för "interior art" Återigen inte orimligt men jag får fler bilder om jag använder andra illustratörer.
Fördelar:
- Såååååååå snygga grejer, och helt rätt känsla.
- Egentligen vet jag inte hur viktigt det är att framsidebilden är representativ stilmässigt. Har sett många spel där det skilt sig en del, utan att jag känt mig "lurad".
Hur tänker ni?
Nackdelar:
- Kostar $250, alltså 1600 spänn. Det är inte alls en orimlig summa, men det är mer än det är sannolikt att andra illustratörer tar.
- Inga andra illustrationer i spelet kommer att vara gjorda av honom, eftersom han tar $160 för "interior art" Återigen inte orimligt men jag får fler bilder om jag använder andra illustratörer.
Fördelar:
- Såååååååå snygga grejer, och helt rätt känsla.
- Egentligen vet jag inte hur viktigt det är att framsidebilden är representativ stilmässigt. Har sett många spel där det skilt sig en del, utan att jag känt mig "lurad".
Hur tänker ni?