Okej, jag har börjat bygga lite på IndieGoGo nu.
Här är en länk till en "preview" där man kan se hur det ser ut just nu.
Kvar att göra:
- Pitch till spelet. Ska försöka hålla det kort och kärnfullt, det ska framgå tydligt vad det är för slags spel och vad rollpersonerna gör.
- Stretch goals ska föras in. Eventuellt ska jag göra snygg grafik för dem också.
- De olika backer-nivåerna ska skrivas in.
- Några fler bilder ska infogas; så man kan se 1-3 av Austins grejer i full storlek t.ex.
- Eventuellt göra en bättre banner-bild, eller en film där jag försöker pitcha spelet. Eller åtminstone räkna ut varför bilden blir suddig...
- Fixa så att jag kan ta emot mer än 22 papp via Paypal (involverar att maila eller faxa dem nåt identifierbart).
- Fixa en profilbild till IndieGoGo.
Efter att fundern sjösatts:
- Fundera på ytterligare stretch goals som kan avslöjas under tiden, men vägra "stressa fram" sådana.
- Spela in videos som förklarar t.ex. delar av regelsystemet. Hur man skapar en rollperson, hur man rullar tärning. Behövs knappast något avancerat: Tärningar, rollformulär, kamera, stativ. Tänker mig att man filmar ganska "nära".
- Andra videoidéer: Jag pratar skit om naturen (cordyceps, etc). Jag pratar transhumanism och cybernetik. Någon annan pratar om något intressant som har med spelet att göra.