Se rubriken "Medlemskap".Tony.M.Meijer said:Hur blir man medlem?
Se rubrikerna "medlemskap" och "ethos".Tony.M.Meijer said:Hur imponerar man på gänget?
Tja, det var väl det här som var tanken med de flesta rubrikerna - medlemskap, hemvist och ethos om man vill infiltrera, aktiviteter och ethos för att få dem att göra saker som rollpersonerna kan bli satta att stoppa. Instabilitet, personligheter och relationer för att sätta dem i lite större sammanhang.Tony.M.Meijer said:i.e. Hur interagerar man med dem?
Tanken jag har är att man inte i första hand genererar ett gäng för att ha som one-shot-villains i en enskild historia (även om man såklart kan göra det också) utan mer att man kan skapa permanenta och komplexa aktörer i en längre kampanj. Första gången skapar man kanske ett basic gäng som kidnappat nån rollpersonerna sedan anlitas för att befria. I nästa äventyr kanske man får i uppdrag att anfalla gänget men få det att se ut som att det är ett annat gäng... Då kan man återanvända det första gänget, kanske bygga ut lite.
Dvs tanken är att gängen inte ska vara kanonmat, utan snarare generera och agera i mer komplexa berättelser...