Jag tänker mig en natur som har blivit hyperaktiv. Kanske har skaffat någon typ av kollektivt medvetande, men personligen tycker jag saker som inte har eget medvetande är de mest otäcka. De kan man aldrig manipulera, resonera med, eller få att ändra åsikter.
Giftiga spindlar, mördarväxter och nya spännande sjukdomar i all ära, men jag tror på något större, betydligt otäckare som man inte kan fly ifrån.
Naturen har blivit den nya människan, jordens nya cancer som sprider sig snabbt och aggressivt. Det blir för mycket natur för jorden att hantera, naturen får anpassa sig.
-Växterna börjar vända på sin ämnesomsättning på natten för att hålla syrenivån på någorlunda stabil nivå, vilket gör gryningen rent av livsfarlig för en människa utan syrgasmask.
-De enorma regnskogarna skapar extrema luftfuktigheter, vilket ökar växthuseffekten, vilket gör jorden varmare och varmare. Venus, here we come!
-Då växterna blir fler får de slåss om solljuset. De högsta växterna får mest, så de understa växterna får hitta andra medel att livnära sig på; ex människokött.
Men växter har inte tänder, så hitta gärna andra metoder för växten att ta till sig näringen från människokroppen.
Ha gärna förklaringar till de olika sakerna som sker, exempelvis har jag svårt att se logik i jättestora insekter i allt trängre djungler.