Nekromanti [Rotsystem] - Inomhuskartor?

chrull

Stockholm Kartell
krank said:
Tony.M.Meijer said:
Lunchrum är vanligt. Möteslokaler är vanligare än man tror (ungefär ett per sju anställda skulle jag tippa på).
Möteslokaler, såklart! Slänger in 1-2 på våning 3. Kanske konverterar något av kontoren till ett litet lunchrum, om jag lyckas hitta ett ord får sådant rum som är kort nog att få plats =)
Lunchrum behöver du inte ha med, de är väl duktiga anställda som äter i megaföretagets lunchrestauranger några våningar upp/ned? Däremot behöver du ha ett rum med dryckesautomat (kaffe, läsk, vatten) och skåp för koppar, diskmaskin etc.

Du skulle nog behöva ha en toalett på Våning 2 också.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
弾幕 said:
Däremot behöver du ha ett rum med dryckesautomat (kaffe, läsk, vatten) och skåp för koppar, diskmaskin etc.
Absolut. Hjälp mig gärna med ett ord på en 4-5 tecken för ett sådant rum så slipper jag avstavning =)

弾幕 said:
Du skulle nog behöva ha en toalett på Våning 2 också.
En till, menar du? Det är i pipelinen.

Übereil

Swashbuckler
krank said:
Absolut. Hjälp mig gärna med ett ord på en 4-5 tecken för ett sådant rum så slipper jag avstavning =)
Räknar du fika som en avstavning?

Übereil

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
krank said:
Är inte »pentry« hyfsat vedertaget?

chrull

Stockholm Kartell
Gubbster T. Pokémon said:
krank said:
Är inte »pentry« hyfsat vedertaget?
"Kök" skulle ju också funka...

Sereg_UBBT

Swashbuckler
krank said:
弾幕 said:
Däremot behöver du ha ett rum med dryckesautomat (kaffe, läsk, vatten) och skåp för koppar, diskmaskin etc.
Fikarum. "Fika" är ett svenskt ord som kineser som besökt oss snabbt snappat upp. :gremsmile:

krank

Sereg said:
Fikarum. "Fika" är ett svenskt ord som kineser som besökt oss snabbt snappat upp. :gremsmile:
Nackdelen med "Fikarum" är att det är ett tecken för långt för att få plats på samma utrymme som "Kontor"...

krank

Übereil said:
Fika-rum blir absolut avstavning.

Hursomhelst vill jag ju helst hålla mig till en rad för texterna, även om jag tills vidare accepterat den olyckliga "Mötes-rum".

chrull

Stockholm Kartell
krank said:
Übereil said:
Fika-rum blir absolut avstavning.

Hursomhelst vill jag ju helst hålla mig till en rad för texterna, även om jag tills vidare accepterat den olyckliga "Mötes-rum".
Kök.

krank

弾幕 said:
Det blir det nog i nästa version. "Pentry" tror jag tyvärr att många inte känner igen, nämligen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Cybot said:
krank said:
弾幕 said:
Det blir det nog i nästa version. "Pentry" tror jag tyvärr att många inte känner igen, nämligen.
Whuuuuuuut?
Pentry är ju vardagssvenska.
Plus att man i ett kök förväntar sig att kunna laga mat. I ett pentry finns det på sin höjd mikro och/eller kokplatta.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
krank said:
"Pentry" tror jag tyvärr att många inte känner igen, nämligen.
Förspill då inte denna chans till folkbildning!

krank

Gubbster T. Pokémon said:
Cybot said:
krank said:
弾幕 said:
Whuuuuuuut?
Pentry är ju vardagssvenska.
Plus att man i ett kök förväntar sig att kunna laga mat. I ett pentry finns det på sin höjd mikro och/eller kokplatta.
Bra invändning. Behåller Pentry.

Ingen chans att du/ni råkar kunna ett ord för mötes/konferensrum som är max sådär 5-6 tecken långt? "Mötesrum" är minst 1-2 tecken för långt.

krank

RasmusL said:
Man kan inte bara skriva "Möte" på samma sätt som "Server"?

EDIT: Nevermind, jag var för dum för att fatta först. Det kan man nog.

krank

Första utkastet på sista våningen; våning 1.

Den ska ev. kompletteras med symboler för vilka delar som infekterats, hur larmen ser ut, etc. I det här rummet är utmaningen: Ta sig ut till server-ön, utan att Grönskan också når dit (hittills har säkerhetssystemen lyckats hålla den borta. Samma system som håller rollpersonerna borta).

Attachments