Nekromanti [Rotsystem] Namn på transhumanistisk religiös orden

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Just nu har jag en "subkultur" i form av en religiös orden med transhumanistisk framtoning och positiv syn på cybernetik och bioteknik. Just nu heter de "Silverorden" som en intern referens till en kamrats ännu outgivna spelvärld.

En av mina korrläsare tyckte att namnet lät för tråkigt/vanlij. Tyvärr var de enda förslag hen kom med "Neopaganer" (mitt språksinne kväljs) och "neodyrkare". Jag gillar verkligen inget av de alternativen, och är nog inte av uppfattningen att prefixet "Neo-" funkar sådär jättebra egentligen. Men om nån kommer på något bra är jag villig att lyssna. Så länge de inte är några, öh, "paganer".

Så... Förslag? Bonus om något slags referens till silver kan bibehållas (jag tycker det passar bra med cybernetik) men det är inget måste.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det är okej att du pekar ut mig när du kräks över mina dåliga förslag. ;)

För mig är neo så oerhört starkt förknippat med cyberpunkt så det kändes rimligt att väva in det. Paganer däremot var mest något jag slängde inför jag inte kom på något bättre. Men jag hoppas också att det kommer fler förslag så vi slipper Silverorden. Men om du gillar silverså... Silversurfare? ;)

krank

slanfan;n1336 said:
Skulle ha hatat mig själv om jag lät någon annan säga det...

>human
Hehe...

Jag har faktiskt lyckats arbeta in referenser till både Evolutionens Barn och Null State, men saknar ännu en >Human-referens. Så det kanske rentav kan vara något? Ska funderas på; jag hoppas på att få lite fler varianter att välja på...

krank

Robert Jonsson;n1345 said:
Det är okej att du pekar ut mig när du kräks över mina dåliga förslag. ;)

För mig är neo så oerhört starkt förknippat med cyberpunkt så det kändes rimligt att väva in det. Paganer däremot var mest något jag slängde inför jag inte kom på något bättre. Men jag hoppas också att det kommer fler förslag så vi slipper Silverorden. Men om du gillar silverså... Silversurfare? ;)
För mig är Neo numera nästan uteslutande Matrix, och det är en referens jag inte tycker fungerar speciellt bra...

Silversurfare får mig bara att tänka på Galactus' härold i Marvel... =)

krank

Vimes;n1375 said:
Ja ja ja! Givet!
Jag kör på det, tror jag. Känns klockers. Fast det blir som sagt "More than Human" de heter, alltså inte med >. Det får folk som vet vad referensen gäller lägga in själva...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
krank;n1374 said:
För mig är Neo numera nästan uteslutande Matrix, och det är en referens jag inte tycker fungerar speciellt bra...

Silversurfare får mig bara att tänka på Galactus' härold i Marvel... =)
Matrix har förstört så mycket alltså? Det första jag tänker på då jag hör ordet är neoformalism, men så kanske jag är skadad av min utbildning. ;)

Tänker på samma sak angående silversurfare, men det ska tydligen vara en cyberpunksterm för hackare också.

krank;n1407 said:
Jag kör på det, tror jag. Känns klockers. Fast det blir som sagt "More than Human" de heter, alltså inte med >. Det får folk som vet vad referensen gäller lägga in själva...
Bra! Bortsett från att du är livrädd för >Human då. ;)

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
slanfan;n1416 said:
">" kan ju vara deras symbol kanske...
Helt klart! Fan, jag hade ju tänkt säga >Human innan slanfan kom in med det, men ångrade mig! D: Skam på mig, I guess.

Möller

Hubert Hortlax
Silverarken. Google it (fast det är typ 7 träffen eller nått ...)