Nekromanti [Rotsystem] - Ord på saker

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nu under "slutjobbet" dyker jag då och då på funderingar kring ord och termer, så jag tänkte att jag väl kan starta en tråd om det, och sen försöka hålla mig till den tråden istället för att skapa nya trådar om allt...

Första ordet:

Det är en "skarv", alltså en cybernetik med praktisk funktion. Den praktiska funktionen är att den injicerar droger på tankekommando. Används av soldater i krig för att döva känslor av smärta och så. Och givetvis av knarkare, för att knarka.

Just nu står det "autoinjektor"; men det är det nog inte.

krank

Mundo said:
Autoinjektor får mig att tänka på Mutant Chronicles.
Det var, om jag ska vara alldeles ärlig, inte helt omedvetet =)

krank

Några förslag som uppkom i praten:

Peacemaker
Minimed
Neuronyx
Jenie
Moffegreven

Just nu lutar jag åt "Subdermal infusionsmaskin", neutralt och "bra". Vi får se var det landar; alla förslag som kan få igång min tankeverksamhet är bra.

gizmo

temporary sunshine
Sum Caligini said:
Mject
Emject
Älskar Emject! Bara, det ser ut som ett verb, så: Emjector eller Emjex.
För droger som Instant Relief eller Fusion.

Min mindre seriös spontanassociation är Hjärnsläpp :gremsmile:

Caligo

Swashbuckler
gizmo said:
Sum Caligini said:
Mject
Emject
Älskar Emject! Bara, det ser ut som ett verb, så: Emjector eller Emjex.
För droger som Instant Relief eller Fusion.

Min mindre seriös spontanassociation är Hjärnsläpp :gremsmile:
Emject kunde ju kanske vara själva tekniken... varumärket sas. Emject-teknik, emject-spruta...

krank

Svarte faraonen said:
Den MÅSTE heta Moffegreven. Aktiveras genom att man tar sig på kuken nonchalant.
Jag tänker att det nog är gatuslang för det hela, ja. =)

I slummen kan man köpa den som Moffegreven, komplett med ett par stela jeans... =)

Cybot

Mest spelbar
Moffegreve ska ju vara de dåliga kopiorna med undermåliga droger som visserligen ger bättre reflexer, ökad styrka och okänslighet för smärta, men samtidigt (över tid) gör användaren irrationell, lättirriterlig och psykotisk.
Två av de tydligare bieffekterna när drogerna pumpar igång är att användaren får blodsprängda ögon och en okontrollerbar erektion.
Moffegrevar är vanliga bland enforcers för de mer våldsamma slumgängen (där det är en statussymbol till den graden att det går att skaffa krom som ger blodsprängda ögon och hård erektion men INTE gör användaren snabbare eller psykotisk. För de användare som vill kunna psyka folk men som inte vill bli blodtörstiga galningar).

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Ett vanligt fenomen som håller nere prisnivån är sponsrad skarv, som skickar in subliminal reklam så länge den är inopererad. Om du minskar din konsumtion av droger kommer din injektor börja sända skräddarsydda rabatterbjudanden till dig. Vem kan tacka nej till en sådan grej?