Nekromanti [Rotsystem] Stridzoner och förflyttning

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Texten till den här regelmodulen är i princip klar nu. Fortfarande inte speltestad, men jag tänker väl att jag kommer att revidera ifall nån upptäcker något problem jag inte förutsett. Det är liksom en tvåsidorsmodul som distribueras gratis. Man kan se det som en betaversion ifall man vill =)

Om nån vill hjälpa till att läsa och korra texten, hör av er!

Max Raven

T12-kultist
Trådnekromanti: Jag fick nog zoner från Risings prat om cineastiska system där man springer runt på ex drakar från gamla forumet, men mest förståelse har jag fått från Järn (och diverse andra wrnu-trådar), plus lite FATE.

Utöver det så har jag fått höra att själva grejen kommer från ett piratrollspel från 80-talet som jag inte riktigt minns vad det hette för tillfället...

För ESF/Fjärran Världars Sång så kommer jag nog göra en "RP flyttar sig när spelare säger att de flyttar sig, utanför turordning" och köra motsvarigheten på kranks -1, d v s nackdelstärning. Det är hyfsat lätt att fixa fördel(/ta bort nackdel för +/- 0 i tärning) dock, så förhoppningsvis funkar det. Fast jag kanske borde köra det för två-zoner och ha gratis mellan zoner för att minska rädslan för förflyttning mellan zoner...