Jag har just suttit och knåpat lite med en utomhuskarta. Den föreställer en bit av arkologins tak.
Såhär ser tillhörande text ut:
Tanken är att rollpersonerna inte ska se mer än ett par rutor runt sig, och därmed ska behöva utforska, prioritera sin tid, och försöka välja risker att ta för att lyckas komma in till huset i mitten.
Såhär ser tillhörande text ut:
Rollpersonerna börjar i ruta A4. De anländer till en övergiven T-banestation. Här finns bara damm och bråte, och resterna av gamla humanoida robotar. Deras mål, byggnaden som innehåller TA01, ligger i ruta C3.
Längsmed hela B3 och B4 ligger ett urspårat tåg. Dess upphöjda plattform har fallit ner och krossats mot marken. I tåget sitter ett par dussin skelett täckta av växtlighet och iförda klädesrester.
I B2 och C2 har rälsen också fallit, men man kan - med viss svårighet - ta sig förbi. Här finns dock massor av utstickande metallbitar och annat man kan råka ta sönder sin skyddsdräkt på, och här och var behöver man klättra.
Ingen av byggnaderna i A- eller B-raderna är intakta; de är nästan jämnade med marken. Resterna av dem ligger utspridda över hela området och försvårar framkomsten. Här och var syns rester av ett annat liv; en docka, en cykel, en övervuxen fontän.
Den mest intakta byggnaden i B-raden är den i B3. Där kan man klättra upp till den tredje våningen, och där finns en kabel som förbinder byggnaden med rollpersonernas mål; den tionde våningen av byggnaden i C3.
I kanten mellan kolumn C och D finns en lång spricka, som rollpersonerna kommer att behöva ta sig över. Mellan C4 och D4 finns en "bro" bestående av huset från C4 som fallit över sprickan.
D1-2 och E1-2 kontrolleras av en flock förvildade hundar. Ingen av dem har sett en människa förut, men de känner igen ett hot när de ser ett. De har en ledare, en extra stor, hårig och vildsint best. Ledaren är infekterad med cordyceps och Grönskan kan ta kontroll över honom om den upptäcker att han står i begrepp att anfalla människor. Då kommer han att börja använda betydligt lurigare taktiker, visa tecken på att tänka i flera steg och utan att tveka offra sina flockmedlemmar för att försöka få rollpersonerna i en lämplig fälla.
B5 och C5 har ett stort antal ordentliga hål, och marken mellan hålen känns inte helt stabil den heller.
I D5 finns en övergiven militär svävare av Sigmatecsnitt. I den finns ett par fungerande automatkarbiner och två halvt urladdade E-pack.
Längsmed hela B3 och B4 ligger ett urspårat tåg. Dess upphöjda plattform har fallit ner och krossats mot marken. I tåget sitter ett par dussin skelett täckta av växtlighet och iförda klädesrester.
I B2 och C2 har rälsen också fallit, men man kan - med viss svårighet - ta sig förbi. Här finns dock massor av utstickande metallbitar och annat man kan råka ta sönder sin skyddsdräkt på, och här och var behöver man klättra.
Ingen av byggnaderna i A- eller B-raderna är intakta; de är nästan jämnade med marken. Resterna av dem ligger utspridda över hela området och försvårar framkomsten. Här och var syns rester av ett annat liv; en docka, en cykel, en övervuxen fontän.
Den mest intakta byggnaden i B-raden är den i B3. Där kan man klättra upp till den tredje våningen, och där finns en kabel som förbinder byggnaden med rollpersonernas mål; den tionde våningen av byggnaden i C3.
I kanten mellan kolumn C och D finns en lång spricka, som rollpersonerna kommer att behöva ta sig över. Mellan C4 och D4 finns en "bro" bestående av huset från C4 som fallit över sprickan.
D1-2 och E1-2 kontrolleras av en flock förvildade hundar. Ingen av dem har sett en människa förut, men de känner igen ett hot när de ser ett. De har en ledare, en extra stor, hårig och vildsint best. Ledaren är infekterad med cordyceps och Grönskan kan ta kontroll över honom om den upptäcker att han står i begrepp att anfalla människor. Då kommer han att börja använda betydligt lurigare taktiker, visa tecken på att tänka i flera steg och utan att tveka offra sina flockmedlemmar för att försöka få rollpersonerna i en lämplig fälla.
B5 och C5 har ett stort antal ordentliga hål, och marken mellan hålen känns inte helt stabil den heller.
I D5 finns en övergiven militär svävare av Sigmatecsnitt. I den finns ett par fungerande automatkarbiner och två halvt urladdade E-pack.
Tanken är att rollpersonerna inte ska se mer än ett par rutor runt sig, och därmed ska behöva utforska, prioritera sin tid, och försöka välja risker att ta för att lyckas komma in till huset i mitten.
Attachments
-
27.1 KB Views: 335