Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Nu ska jag erkänna att jag inte sett Rocky på minst tjugo år, jag tyckte inte den var särskilt bra. Vet inte varför jag tog den som exempel egentligen. Men vad jag minns så får man aldrig se en tänkt händelseutveckling spelas ut i Rocky, varefter man får se den faktiska händelseutvecklingen utspelas.RasmusL;n333833 said:Sherlock planerar väl i samma läge som Rocky? Det är bara att den typen av Sherlock-planering är totalt orealistisk i sina många moment Rocky planerar på samma sätt men med kortare horisont.
I Sherlock däremot så får vi se hela den tänkta fightingscenen spelas upp så som Holmes planerade den. Och sen får vi se den igen, så som det faktisk sker. Sen råkade det tänkta händelseförloppet i det fallet sammanfalla med det faktiska.
Och det är det tänket applicerat på rollspel som är ett exempel på hur man kan hantera situationer när tärningsslaget går tvärt emot en utförlig beskrivning av vad rollpersoner gör (/avser att göra).
Det här har ingenting med att en tränare står och säger åt en att finta mera.
RasmusL;n333834 said:Jaha, du läste bara inte mitt inlägg utan hittade på istället!