Nekromanti Rundor i Neotech

Maggan

Swordsman
Nybörjare som jag är inom Neotech behöver jag ännu en sak förklarad för mig...

Rundorna... Är dom typ gjorda så att ALLA har fyra handlingar, bara att det är olika vad man får göra i handlingen? Det verkar ju rätt så mäktigt att man får förflytta sig hela FF:en i de ej ikryssade rutorna. Då är det ju nästan inget problem att komma undan någon... eller?

"In God they believe, but in Metal we trust"

Pendragon

Swashbuckler
va??

som sagt: va??
har ingen aning óm vad du pratar om...

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

ripperdoc

Myrmidon
Jag antar att du syftar på Neotech 1 (det är bra att nämna när man frågar).
Nej, man får inte handla i alla faser, om man inte har KOR 22+, eller något i den stilen.
Du får bara handla i de faser du har kryss, bortsett från ex. Ducka och liknande.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Maggan

Swordsman
Ursäkta...

Ursäkta min idioti...

Jag pratar alltså om N1...
Där finns fyra "Fas-rutor" man kan kryssa i för att visa under vilka delar av stridsrundan man för göra något...
Sen stog det i boken att i dom faser man inte kryssat i fick man dock förflytta sig lika långt som sin FF (Förflyttningsfaktor alltså)...
Det tyckte jag verkade rätt så övermäktigt, alltså tyckte jag att jag måste läst fel...

hjälp...

Pendragon

Swashbuckler
Re: Ursäkta...

jaså N1... ingen aning då

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

pellejones

Grisodlare
Så här fungerar det =)

*Prassel* måste ta upp boken, oops där lossnade framsidan... och där var det två lösa blad. Det är ett under att den här boken hållit sen 94. Min N2-bok är i bitar nästan. Sug apa!. N1 har bättre standard när det gäller bok!

Okej så här fungerar det med FF i strid.

<B>GÅ LUNGT</B>
Man går en meter per fas (som man får handla i). Man får göra andra saker samtidigt

KORT RUSH</B>
Man kan använda en handling för att förflytta sig fyra meter extra. Det blir fem meter/fas man får handla i.

och SPRINGA LÅNGT</B>
Varje fas kan man springa en sträcka motsvarande sin FF. Detta gäller alla faser oavsätt om man får handla eller ej.

Det betyder att man kan springa som en gris!! WHooo!! Om jag har FF 9 så kutar jag 36m på en runda (9 x 4 = 36). Det betyder att jag springer 36m på ca 4 sek.

Så är det. Om du har problem eller fler frågor om om N1 så maila mig (glad242@yahoo.com) eller skriv här.

/Pelle
------------------
"God of The Polfa"

Maggan

Swordsman
Mäktigt....

Jo, det var just att man kunde kuta så jäkligt långt som verkade så jävla övermäktigt...
Har man nån efter sig som skjuter med pistol samtidigt så är man ju ifrån den snabbt som faan...

Pendragon

Swashbuckler
Re: Mäktigt....

å andra sidan springer du inte ifrån en pistolkula...

Maggan

Swordsman
Re: Mäktigt....

Nej, det är sant... Men med dom reglerna så får ju den som skjuter inte så jävla stor chans att träffa någon, så det blir ju ganska lätt att fly en strid...

eller va säg ni pöjker?

pellejones

Grisodlare
Spring skog! Spring!

Nja, det beror ju på. Man lägger ju för att han spinger (+OB1T6 eller nått) men så svårt är det inte att träffa. Det skiljer sig inte ett dugg från N2 när det gäller att träffa med vapen etc. Eller jo det gör det ganska mycket men det är fortfarande 'Slå OB5T6 under PISTOL ditt fetto!'</I> som gäller.Det är ju bara skjuta och hoppas på det besta, men om man har en pistol så kan man oftast skjuta bra. Annars är det dumt att ha ett eldvapen. =) Det kan hända hemska saker då.

Hehe!

/Pelle

------------
"God of the Polfa"