Dubbelyxa
Warrior
Alltså, 35 år för sent sitter jag och plöjer RQ3. Jag minns hur jag stod och tittade på den där boxen i skyltfönstret på Tradition på Storgatan i Stockholm när jag var 11-12, hur fin den var, hur dyr och oåtkomlig den var. Den såg för bra ut för mig liksom. Nu sitter jag i alla fall och läser reglerna och ju mer jag läser, ju mer vill jag fortsätta läsa! Det här är precis vad jag vill ha i ett regelsystem, nästan allting verkar perfekt, jag blir så glad. Nu önskar jag att jag hade känt någon RQ-fantast och spenderat hundratals timmar i Glorantha. Men jag får uppleva det "vicariously" (hur översätter man det?) i den här roliga podden jag snubblade över: https://podtail.com/en/podcast/the-...nequest-project-runequest-red-moon-rising-se/. Den är faktiskt väldigt underhållande, med 3 nyzeeländare och en britt (och en amerikan dyker upp låter det som). Kul och smart dialog, bra interaktioner. Och så märker man hur originell och "quirkig" spelvärlden är. Jag brukar inte gilla att lyssna på "Actual Play" men det här är annorlunda, jag tror jag uppskattar den lite torra spelstilen. Rekommenderas!
Men jag är nyfiken: vad har folk för erfarenheter av RQ3? Var det svaret på universums stora frågor eller?
Men jag är nyfiken: vad har folk för erfarenheter av RQ3? Var det svaret på universums stora frågor eller?