Nekromanti RuneQuest 6

Skulle inte någon, t.ex Riotminds, kunna licensiera RuneQuest 6 från Design Mechanism?

Systemet har ju redan licensierats för att göra ett Luther Arkwright-rollspel.

Det är väl en fråga om att få rätt personer i kontakt med varandra. Och pengar. Alltid pengar.

Arfert

Facit
Saga, Arcaria, planeras att släppas som RQ6. Jag har snackat med killarna, och vi verkar komma överens, de är positiva.

Storuggla

Champion
Trudvang med RQ6 som regelmotor eller i nödfall Openquest skulle jag äta upp. Och RQ6-pseudoantiken. Och RQ6-Artesia.

Storuggla, men inte RQ6-Cannonball Run

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Arfert said:
Saga, Arcaria, planeras att släppas som RQ6. Jag har snackat med killarna, och vi verkar komma överens, de är positiva.
Oj oj vad koolt. Häftigaste grejen på mycket länge. Skitskoj

Arfert

Facit
Nash bor i Sverige. Fast nuförtiden finns det en grej som heter internet, all kommunikation är enkel. :gremwink:

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Arfert said:
Kan du berätta lite mer hur det är tänkt, ska det bli en settingbok eller blir det ett komplett rollspel?

Botulf

Hero
Arfert said:
Håller med om det. RQ6 på svenska, under namnet Drakar och Demoner. Och med flera olika kampanjer till det.
RQ+ reviderade och uppdaterade versioner av Trudvang, Ereb Altor, Chronopia och fantasy-Europa (alá Havets Vargar) mf. hade varit helt fantastiskt. Och sedan nya därtill! Samt allt annat gammalt och nytt RQ och BRP material man kan porta över.
Någon måste göra det här någon gång :gremshocked:

Arfert

Facit
Hans E Magnusson said:
Arfert said:
Kan du berätta lite mer hur det är tänkt, ska det bli en settingbok eller blir det ett komplett rollspel?
Helst komplett rollspel, annars settingbok.

Andy

Vila i frid
Storuggla said:
Trudvang med RQ6 som regelmotor eller i nödfall Openquest skulle jag äta upp. Och RQ6-pseudoantiken. Och RQ6-Artesia.

Vad jag har förstått så startade Artesia (förutom som serie) som RQ-kampanj. Och enligt mark Smylies blogg så kommer det revicerad Artesia-rollspelet vara med RQ-regler.

Jag vet inte vad jag tycker om det? Men det blir säkert bra.

Storuggla

Champion
Andy said:
Storuggla said:

Vad jag har förstått så startade Artesia (förutom som serie) som RQ-kampanj. Och enligt mark Smylies blogg så kommer det revicerad Artesia-rollspelet vara med RQ-regler.

Jag vet inte vad jag tycker om det? Men det blir säkert bra.
Va? Senast jag såg något (ett halv sedan eller något) så var det d20-liknande regler med BRP-influenser eller något, vilket fick mig att misstänka en flopp. Men om han ändrat sig vore det ju mumma :gremlaugh:
Artesia började som RQ-kampanj ja.

Storuggla, har inte lyft ett finger

hakanlo

Hero
Riktigt coolt. På svenska alltså? I vilket fall känns någon form av översatt utgåva av RQ som en lysande idé.

Är det då en variant med Arcaria/Saga som setting är det nog två flugor på smällen. Tror att den världen är mer vaniljsmak här.

Skulle det på något sätt gå att smeta på varumärket DoD är nog flugorna tre till antalet, men två räcker utmärkt.

Arfert

Facit
Jup. på svenska.
Vaniljsmak? Arcaria? Nej, Arcaria smakar rost, svett, torv och blod. Den är inte nåt jävla ErebAltor. :gremwink:

hakanlo

Hero
Arfert said:
Vaniljsmak? Arcaria? Nej, Arcaria smakar rost, svett, torv och blod. Den är inte nåt jävla ErebAltor. :gremwink:
Haha. Jag menade mest att jag tror Arcaria kan uppskattas som medföljande setting. Jag tror rost, svett, torv och blod smakar bra här i landet. Många gillar att spela så, här, helt enkelt.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ett nytt Artesia med RQ-regler hade fått mig att hyvla kortet iaf. Jag vill verkligen spela det spelet, men reglerna som det nuvarande spelet har är lite för oöverskådliga för mig.