Det finns väldigt litet alls. Den som brukar framhållas - men som jag inte har läst själv - är The Complete Griselda, om den kvinnliga huvudpersonens pikareskäventyr i Pavis.Någon som har koll på om det finns Runequest-fiktion som faktiskt är bra, på riktigt? Novell eller roman.
Artesia har jag kollat lite på, men trodde inte alls det var likt Runequest. Spännande, och det är ju en skitbra serie!Personligen skulle jag säga "läs Artesia i stället" - inspirationen är uppenbar, och Artesia är mycket bra.
Artesia | Sword & Barrow
swordandbarrow.com
Låter inte jättelockande... skulle vilja ha en roman som typ Eisenhorn till 40k, att sugas in i.Det finns väldigt litet alls. Den som brukar framhållas - men som jag inte har läst själv - är The Complete Griselda, om den kvinnliga huvudpersonens pikareskäventyr i Pavis.
The Complete Griselda - PDF
The home of Call of Cthulhu, RuneQuest, Pendragon, 7th Sea, and Questworlds. Your gateway to mythic adventure.www.chaosium.com
King of Sartar är inte en roman alls - det är en fignerad samling (otillförlitliga!) dokument med världsbeskrivning och möjlig (huvudsakligen framtida) historia, och betraktas som utomordentligt svårläslig i vilket fall.
Mark Smylie är litet tillbaka där, och har gjort en hel bunt omslag och illustrationer till RuneQuest och fan-produkter.Artesia har jag kollat lite på, men trodde inte alls det var likt Runequest. Spännande, och det är ju en skitbra serie!
King of Startar är inte en roman, även om det beskrivs som det, nej.Det finns väldigt litet alls. Den som brukar framhållas - men som jag inte har läst själv - är The Complete Griselda, om den kvinnliga huvudpersonens pikareskäventyr i Pavis.
The Complete Griselda - PDF
The home of Call of Cthulhu, RuneQuest, Pendragon, 7th Sea, and Questworlds. Your gateway to mythic adventure.www.chaosium.com
King of Sartar är inte en roman alls - det är en fignerad samling (otillförlitliga!) dokument med världsbeskrivning och möjlig (huvudsakligen framtida) historia, och betraktas som utomordentligt svårläslig i vilket fall.