I Warham(st)er så är det dvärgarna som "har hand" om runorna. Det brukar väl var en standard, antar jag. Till DoD finns det inte så mkt officiell info. om dvärgar. Röstmagi har jag för mig är lite utav dvärgarnas magi(skola).
Det enda som liknar runor till DoD är magiskolan symbolism där man med symboler (därav namnet? /images/icons/wink.gif) formar magin.
Exempel på besvärjelser:
STOPP
LOCKELSE
FJÄRRSKRIFT
BLINDHET
GLÖMSKA
VÄNSKAP
FRUKTAN
I en bokserie (Dödens port av Margaret Weis och ... nån mer) kan man rita runorna i luften så att den kan få effekt. En inriktning som både en halvgudras och dvärgar behärskade.
Andra runor finns i modulen Alver. Där kan man tatuera in runor för att få en önskad effekt x antal ggr/dag. En sak som ytterligare en halvgudras behärskar i bokserien i förra stycket. Fast där var det mer som symboler.
/[color:green]Han</font color=green> som nu har förvirrat klart
Tja, som jag förstår det finns det två grenar av dvärg-thularna. Den ena är den krigiska grenen, som är "till" för att slåss, den andra är mer "präst"-lik.
[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.