Ögat
Hero
"Allt" som ens rollperson släpar på ger någon form av bonus. Rustningen skyddar, svärdet ger skada, hästen ökar förflyttning, osv. Men sen då?
F.n. är jag förtjust i The One Ring-systemet, där en rustning gör dig svagare men ökar dina chanser att överleva. Anledningen till att jag gillar det är att det uppstår ett spänningsfält där det gäller för varje spelare att försöka hitta den balans som är mest gynnsam för henom. Systemet tar dock bara hänsyn till vikt - av tradition den minst attraktiva sido-effekten.
Frågor
Vilka extra-effekter är roliga?
Hur gör jag för att - på ett snyggt vis - låta utrustning ge extra-effekter, så att exempelvis valet mellan två rustningar blir något mer personligt än "vilken abs:ar mest"?
F.n. är jag förtjust i The One Ring-systemet, där en rustning gör dig svagare men ökar dina chanser att överleva. Anledningen till att jag gillar det är att det uppstår ett spänningsfält där det gäller för varje spelare att försöka hitta den balans som är mest gynnsam för henom. Systemet tar dock bara hänsyn till vikt - av tradition den minst attraktiva sido-effekten.
Frågor
Vilka extra-effekter är roliga?
Hur gör jag för att - på ett snyggt vis - låta utrustning ge extra-effekter, så att exempelvis valet mellan två rustningar blir något mer personligt än "vilken abs:ar mest"?