Lambendil_UBBT
Warrior
Jag funderar på vilket system av skydd man skall använda. Hittills har jag stött på två olika:
1. Rustningen har ett absorptionsvärde som skyddar genom att dra av poäng på skadan. Logiskt, tycker jag, då kroppen utsätts för skakning/chock och dylikt. Men å andra sidan är ju en rustning till för att man inte skall skadas alls.
2. Rustningen har ett skyddsvärde som på något sätt avgör om skadan slår igenom eller inte. 0 eller full skada. Bra, men om en rustning skyddar lite grann? En pil som inte går helt igenom?
Ett tredje system jag funderat på:
3. Liknar 2, men har tre olika nivåer ist. f. två. Fullt genomslag, delvis genomslag (halv skada), eller deflektion (0 skada, dock omtöckning).
Funderingar, någon?
1. Rustningen har ett absorptionsvärde som skyddar genom att dra av poäng på skadan. Logiskt, tycker jag, då kroppen utsätts för skakning/chock och dylikt. Men å andra sidan är ju en rustning till för att man inte skall skadas alls.
2. Rustningen har ett skyddsvärde som på något sätt avgör om skadan slår igenom eller inte. 0 eller full skada. Bra, men om en rustning skyddar lite grann? En pil som inte går helt igenom?
Ett tredje system jag funderat på:
3. Liknar 2, men har tre olika nivåer ist. f. två. Fullt genomslag, delvis genomslag (halv skada), eller deflektion (0 skada, dock omtöckning).
Funderingar, någon?