Kollade i reglerna och såg att om en rustning skyddar mot all skada tar vapnet skada enligt reglerna om brytvärde.
Som jag tolkar det innebär det att det är väldigt sällan ett vapen kommer gå sönder pga detta, pga (som jag tolkar det) att du inte slår om skadan, det innebär att för att vapnet ska ta skada måste brytvärdet vara lägre än rystningen skydd.
Exempel: Person 1 slår mot person 2 och gör 5 i skada, person 2 har rystning som har skydd 6, detta innebär att person 1's vapen kan bli skadat, men också att det måste ha ett brytvärde på 5 eller lägre vilket väldigt få vapen har (dom flesta verkar vara 9 eller högre, ett värde som man sällan, om alls, kan komma upp i för skydd).
En av anledningarna till att jag tolkar det som att man inte slår om skadan är pga att det känns som en av design filosofierna är att spelet ska flyta på snabbt och undvika extra slag.
Hur tolkar ni andra denna del av reglerna?
Som jag tolkar det innebär det att det är väldigt sällan ett vapen kommer gå sönder pga detta, pga (som jag tolkar det) att du inte slår om skadan, det innebär att för att vapnet ska ta skada måste brytvärdet vara lägre än rystningen skydd.
Exempel: Person 1 slår mot person 2 och gör 5 i skada, person 2 har rystning som har skydd 6, detta innebär att person 1's vapen kan bli skadat, men också att det måste ha ett brytvärde på 5 eller lägre vilket väldigt få vapen har (dom flesta verkar vara 9 eller högre, ett värde som man sällan, om alls, kan komma upp i för skydd).
En av anledningarna till att jag tolkar det som att man inte slår om skadan är pga att det känns som en av design filosofierna är att spelet ska flyta på snabbt och undvika extra slag.
Hur tolkar ni andra denna del av reglerna?