Inte jag heller
/tobias
Men det kan du väl ändå inte ha. Det lär ju finnas en miljon nya besvärjelser i andra produkter, som inte finns med i PH.Ska man ha böckerna som referensverk är det väldigt smidigt att ha alla besvärjelser samlade och i bokstavsordning.
Du ser nog på PH på samma sätt som Wizards själva verkar göra: att det ska vara ett komplett referensverk med rollspelsregler. Att lära sig hur man spelar rollspel får man göra någon annanstans. (Med någon form av adventure game-introduktion antar jag.) Jag ser på PH som en bok som borde vara ett kompett rollspel, inklusive regler för karaktärsutveckling och hur man gör, så att eventuella nybörjare slipper ta reda på det på något annat ställe. Jag gillar pedagogik!Jag skulle framför allt inte ha velat se PH nedskuren för att få med en massa skräp om hur man spelleder rollspel och bygger egna världar.
Nu blev jag nyfiken. Vilket svenskt spel har mer än en regelbok?Däremot tycker jag att fler svenska företag borde göra som WotC istället för att ge ut böcker som gör att man måste slå efter stridsregler i två olika böcker.
/tobias